193597
۰۱ بهمن ۱۳۹۷

کودک کار باید متفاوت از متکدی دیده شود‌/ امکانات بهزیستی برای ساماندهی کافی نیست

نشست ساماندهی کودکان کار با حضور مسئولین امر برگزار و در خصوص جوانب مختلف امر بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش کودک پرس ، سیدمهران عالم زاده، شهردار کرمان، در نشست ساماندهی کودکان کار با اشاره به اینکه نگاه ما بیشتر به نقاط دور افتاده از استان که کپر دارند بوده در حالیکه در شهرک صنعتی همین کپر هم نیست؛ افزود‌: مرکز استان دچار بی بضاعتی های مختلف شده لذا باید با هم افزایی کارها را انجام داد.

وی با بیان اینکه داشتن سرپناه و شکم سیر حداقل چیزی است که باید برای کودکان کار مدنظر باشد؛ گفت: نظام جمهوری اسلامی هم برای رفع همین تبعیض ها است‌ و متکدی و کودک کار را نباید با یک چشم دید چون جنس کار کودک کار متفاوت از متکدیان است.
عالم زاده ادامه داد: بر اساس ایین نامه ساماندهی کودکان کار ۱۱ دستگاه در این زمینه عضو آن هستند؛ شهرداری آمادگی دارد کودکان کار را جمع آوری و تحویل دهد اما مساعدت دیگر دستگاه ها هم مهم است زیرا وجهه خوبی ندارد که دائم تحویل شوند و  دوباره روز از نو و…. باشد.

زهرا موسی پور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با تصریح به اینکه امکانات بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار کافی و کامل نیست و باید فضای مناسب برای نگهداری و تربیت این افراد در اختیار بهزیستی قرار گیرد، افزود: ما از اعتبارات کنترل آسیب های اجتماعی سعی داریم به این موضوع کمک کنیم.

وی با بیان اینکه خیریه ها در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی جلوتر از دولت هستند؛ ادامه داد: اکثر کودکان کار در کرمان ا افاغنه هستند و این باید حل شود‌؛ درباره کودکان کار بحث شناسایی و جذب در آیین نامه است لذا ساختار مشاوره باید قویا پای کار بیایید‌.

فرشاد، رییس شورای شهر کرمان هم با تاکید بر اینکه باید در آیین نامه مربوط به کودکان کار تجدید نظر و کودکان بی سرپرست، اتباع افغانی و…  تفکیک شود؛ گفت: نباید این کودکان به بیگاری گرفته شوند لذا باید کار همه جانبه در ساماندهی کودکان کار انجام و کارگروه مجزا در فرمانداری شکل بگیرد.

در این جلسه با اعلام اینکه در مجموع بیش از۱۰۰ کودک کار در کرمان شناسایی شده، بر مواردی چون چاره اندیشی در خصوص زنان متکدی که کمپ ماده ۱۶ آنها را نمی پذیرد، تاکید شد.

خدمات دهی به ۶۰۰ کودک از ابتدای سال جاری- که ۵۳۰ نفر آنان افغانی هستند- با کمک مردم و خیرین که تا پایان سال باید هزار نفر شناسایی و خدمات دهی شود، کارگاه حرفه آموزی برای آنان و ایجاد اشتغال برای ۹۰ خانواده از جمله اقدامات انجام شده توسط بهزیستی است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار