193212
۲۷ دی ۱۳۹۷
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان خبر داد؛

مسمومیت ۷۰ زنجانی با گاز مونوکسید کربن/ ۲۵ کودک در بین مسمومان هستند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به مسمومیت ۷۰ زنجانی با گاز مونوکسیدکربن از پاییز تاکنون گفت: از این تعداد ۲۵ نفر کودک هستند.

به گزارش کودک پرس ، اصغر جعفری روحی درباره آخرین آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: از پاییز امسال تاکنون 70 نفر با  مونوکسید کربن مسموم شده‌اند که از این تعداد 23 نفر مرد، 22 نفر زن و 25 نفر کودک هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع مسمومان در این مدت 69 نفر به بیمارستان اعزام شده است، گفت: از بین مسمومان فوتی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه بیشترین موارد مربوط به مسمومیت با بخاری 29 نفر و آبگرمکن با 27 نفر بوده است، تصریح کرد: سایر موارد مربوط به مسمویت به علت استفاده از ذغال برای گرمایش، روشن کردن پیک نیک داخل خودرو، روشن گذاشتن خودروی روشن در پارکینگ در بسته و بدون تهویه بوده است.

جعفری روحی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان به لحاظ جلوگیری از مسمومیت بیان کرد: علائم این نوع مسمومیت شامل سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل سرما، شاهد افزایش مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن هستیم، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت داشتن علائم مسمومیت در و پنجره‌هارو باز و بیمار به هوای آزاد منتقل شود.

 

وی آزاد کردن لباس‌های تنگ و یقه پیراهن بیمار و خودداری از دادن موارد خوراکی و آشامیدنی به بیمار را از دیگر نکات مهم در زمان مسمومیت اعلام کرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم در این شرایط با حفظ خونسردی با اورژانس تماس گرفته و علت حادثه، وضعیت مصدوم، تعداد مصدومین و آدرس دقیق را به کارشناس مرکز پیام اورژانس اعلام کنند و به توصیه‌های آن‌ها تا زمان رسیدن آمبولانس به دقت عمل کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار