193196
۲۷ دی ۱۳۹۷
کیهانی خبرداد:

احداث پارک موضوعی الفبا و خانه کودک در پارک قلمستان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از احداث خانه کودک و پارک موضوعی الفبا در پارک قلمستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد کیهانی با اشاره به احداث خانه کودک شهر و پارک موضوعی الفبا در منطقه دو شهرداری اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان به صورت پایلوت در ایران به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شده است، منطقه دو شهرداری اصفهان به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار، در بودجه سال ۹۸ خود با موضوع ویژه کودکان، احداث خانه کودک شهر و پارک موضوعی الفبا را در نظر گرفته است.

وی افزود: تلاش داریم ظرف دو سال آینده خانه کودک و پارک الفبا را در این منطقه به بهره برداری برسانیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر یک خانه کودک در شهر اصفهان وجود دارد که موقعیت آن برای کودکان همه مناطق شهر مناسب نیست، تصریح کرد: خانه کودک شهر اصفهان که قرار است در منطقه دو شهرداری احداث شود با امکانات جدید و به روز با وسعتی قابل توجه برای ساکنان منطقه دو و مناطق همجوار احداث می شود.

کیهانی خاطرنشان کرد: خانه کودک در منطقه دو با هزینه اجرایی  3.5 میلیارد تومان احداث خواهد شد و قرار است به این خانه کودک نگاهی مدرن داشته باشیم تا اثرگذاری آن در خلاقیت کودکان هر چه بیشتر دیده شده و این محیط از نگاه صرفا مهدکودکی خارج شود.

وی ادامه داد: در پارک موضوعی الفبا که قرار است در پارک قلمستان با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان احداث شود الفبا از طریق مجسمه ها و نمادهایی به کودکان آموزش داده می شود.

وی مدیر منطقه دو شهرداری اصفهانگفت: نگاه مدیریت جدید در منطقه دو شهرداری در راستای رفع چهره محرومیت و فراهم آوردن امکاناتی به جز امکانات عادی برای شهروندان این منطقه است.

ردیف ویژه برای زیباسازی پارک قلمستان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بافت جمعیتی و شرایط موجود، امکانات زیادی برای کودکان مناطق همجوار منطقه دو وجود ندارد، تاکید کرد: با توجه به موقعیت مکانی بسیار خوب و دسترسی های مناسب برای پارک قلمستان، ایجاد پارک الفبا و پارک تخصصی کودکان در این محل در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است پارک قلمستان هم جنبه خانوادگی داشته باشد و هم اینکه محیطی مناسب و فضایی خلاقانه برای کودکان باشد، گفت: پارک قلسمتان باید از یک فضای سبز عمومی خارج شود در همین راستا ردیف بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی نیز برای زیباسازی این پارک در نظر گرفته شده است.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار