193164
۲۷ دی ۱۳۹۷

دستگیری ۲۱۵ کودک به اتهام عضویت در داعش در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان رئیس کمیته حقوق بشر اقلیم کردستان اعلام کرد که تاکنون ۲۱۵ کودک و نوجوان در اقلیم کردستان به اتهام ارتباط با داعش و عضویت در این گروه دستگیر شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، ضیاء پتروس رئیس کمیته حقوق بشر اقلیم کردستان گفت: که 215 کودک و نوجوان در سنین 10 الی 17 سال در اقلیم کردستان به اتهام ارتباط با داعش و عضویت در این گروه دستگیر شده اند و پس از تحقیقات انجام شده اتهامات آنان در همکاری با داعش، به اثبات رسیده و در کمپ های ویژه در اقلیم اسکان داده شده اند.

وی افزود تمامی این کودکان و نوجوانان از اعراب اهالی منطقه شرقات و البیجی عراق بوده و برخی از آنان به دلیل مشکلات شخصی و برخی نیز به اجبار با داعش همکاری کرده اند و به همین دلیل 112 تن از آنان که به اجبار وادار به همکاری با داعش شده اند، بی گناه شناخته شده به همراه خانواده های خود در کمپ ها هستند و 58 تن نیز گناهکار اعلام شده  و در اموری مانند انتقال مهمات برای داعش و آموزش های نظامی و خشونت های داعش همکاری کرده اند.

ضیاء پتروس گفت که هنوز هیچ حکمی در مورد 20 پرونده مربوط به کودکان 6 الی 17 ساله ایی که در میان عناصر داعش دستگیر شده اند، صادر نشده است؛ چرا که اتهامات آنان مربوط به شرکت در قتل و سربریدن افراد است.

منبع: کردپرس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار