192884
۲۵ دی ۱۳۹۷
رئیس نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک:

اصفهان سومین شهر دوستدار کودک در خاورمیانه است

رئیس نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک گفت: اصفهان به عنوان سومین شهر دوستدار کودک در خاورمیانه انتخاب شده است.

به گزارش کودک پرس ، سید احمد حسینی نیا بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱ شهر در کشور عضو شبکه دوستدار کودک هستند.

وی بیان داشت: شبکه شهرهای دوستدار کودک از سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۳۱ شهر در این شبکه عضو هستند.

رئیس نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک با اشاره به اینکه اصفهان سومین شهر پایلوت دوستدار کودک در خاورمیانه است، ادامه داد:  موضوع کودکان از سال ۱۹۹۰ در سازمان ملل متحد به صورت جدی مطرح و پیمان حقوق کودک شامل ۵۳ بند امضا شد.

وی از برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک طی دو روز آینده خبر داد و گفت: این کنفرانس از ۲۶ تا ۲۷ دی ماه با حضور ۳۱ استان در هتل آسمان برگزار می‌شود.

حسینی نیا بیان داشت: در این کنفرانس از هر مرکز استان یکی از اعضای شورای شهر و دو نفر از مدیریت اجرایی استان حضور خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه درکنفرانس ملی شهر دوستدار کودک به دنبال تبیین اهداف شبکه شهرهای دوستدار کودک هستیم، افزود: سه کارگاه جانبی شامل مفاهیم اساسی«شهر دوستدار کودک»، «نگاهی به روند ایجاد شهردوستدار کودک» و «برنامه هایی که شهر دو ستدار کودک دنبال می کند» در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.

رئیس نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک گفت: استقرار و تجهیز مرکز دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده است.

 

وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تشکیل شبکه شهرهای دوستدار کودک در شهرهای ایران را انجام خواهد داد.

حسینی نیا با تأکید بر ایجاد و نظارت بر اتاق مادرو کودک در فضاهای عمومی شهر گفت: در حال حاضر اتاق مادرو کودک در پایانه مسافربری کاوه و سیتی سنتر اصفهان ایجاد شده و در ایام دهه فجر امسال نیز این مهم در پایانه صفه محقق می شود.

وی گفت: شکل گیری شخصیت کودک فارغ از موضوع ژنتیک در سه حوزه نگرش والدین، رفتار والدین و محیطی که کودکان در آن پرورش پیدا می کنند، تعریف می شود، البته در حوزه معاونت شهرسازی مولفه محیط را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک بیان داشت: در شهر اصفهان باید سرانه های خدماتی کودکان را احصاء و ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مولفه هایی که در شهرسازی با رویکرد نوین دنبال می‌شود «مفهوم حق به شهر»است که در این مقوله همه شمولی در برگرفته می شود.

 

حسینی نیا گفت: برای آماده شدن زیرساخت ها جهت پیوستن به شهر دوستدار کودک بین سه تا پنج سال زمان تعیین می شود و باید مولفه ها رعایت شود تا به شبکه شهرهای دوستدار کودک ملحق شویم.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار