192845
۲۵ دی ۱۳۹۷
در جشنواره تجلیل از برترین‌های جشنواره نوجوان خوارزمی مطرح شد؛

شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان با برگزاری جشنواره خوارزمی/ مشارکت ۶۵۰۰۰ دانش‌آموز در طرح داناب

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ جشنواره خوارزمی در ۵ محور زبان انگلیسی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، دست سازه، بازارچه درس کار و فناوری کار خود را انجام داد.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی حیدری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم تجلیل از برترین های جشنواره نوجوان خوارزمی با بیان اینکه انسان ها استعدادهای متفاوت و متعددی دارند و باید به تمام آن ها توجه شود، عنوان کرد: نگاه مجموعه آموزش و پرورش به دانش آموزان صرفا محدود به تکالیف درسی نیست بلکه می کوشیم تا زمینه های بروز استعداد آن ها را در موضوعات مختلف فراهم کنیم.

شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در ۵ محور جشنواره خوارزمی

وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی دیگر استعدادهای دانش آموزان مانند هوش مهارتی، هوش کلامی و هوش جسمانی را شکوفا می کند، افزود: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ نیز این جشنواره در ۵ محور زبان انگلیسی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، دست سازه، بازارچه درس کار و فناوری کار خود را انجام داد.

“داناب” طرحی برای مشارکت دانش آموزان در استفاده بهینه از آب

حیدری ضمن تاکید بر اینکه امروزه کم آبی جزو مشکلات جامعه و کشور است و آموزش پرورش می تواند در حوزه ارتقاء فرهنگ استفاده از حامل های انرژی مانند آب، برق و … کمک زیادی به جامعه کند تصریح کرد: در این جشنواره با شرکت سهامی آب منطقه ای جهت توسعه فرهنگ و مهارت اجتماعی استفاده بهینه از منابع آب با عنوان طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) همکاری داشتیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی:

همکاری ۶۵۰۰۰ دانش آموز در طرح ملی داناب

در ادامه عزت اله آمره ای مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه در طرح ملی داناب حدود ۶۵۰۰۰ دانش آموز همکاری داشته اند تصریح کرد: اجرای طرح داناب در سطح ملی باعث شد تا کتابی تحت عنوان انسان و محیط زیست چاپ شود که در پایه یازدهم متوسطه نیز به دانش آموزان تدریس می شود.

وی با بیان اینکه تنها ۲.۵ درصد آب های روی کره زمین آب شیرین است تاکید کرد: این مقدار سهم بسیار کمی است و با توجه به اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است حساسیت موضوع بیشتر هم می شود. به همین جهت گذشتگان ما قنات ها را ابداع کردند و از آب های زیر زمینی جهت مقابله با کم آبی استفاده می کردند.

آمره ای ضمن تاکید بر اینکه آب مسئله ای حساس در مباحث سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی است اضافه کرد: امروزه وقتی به آمار های ۵۰ ساله نگاه می کنیم متوجه می شویم که بر خلاف تصور عموم جامعه، بارش ها نسبت به سال های گذشته زیاد تفاوتی نداشته است اما این مصرف بیش از اندازه ما از منابع آبی است که باعث مشکلاتی در این حوزه شده است. البته افزایش جمعیت، توسعه اقتصادی و خود کفایی در تولید محصولات کشاورزی ناچارا باعث افزایش مصرف آب می شود اما باید این مسئله را مدیریت کرد.

یارانه دولت جهت اصلاح شیرهای آب ادارات

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه دانش آموزان باید نسبت به مسئله آب و آینده خود حساس باشند اظهار کرد: وقوع فرونشست ها و فروچاله هایی که در بعضی مناطق شاهد آن هستیم به علت استفاده نادرست و بیش از حد از منابع زیر زمینی آب است. به همین علت و برای کم کردن مصرف آب شرب استاندارد سازی شیر های آب در مدارس، ادارات و خانه ها شروع شده و قرار است دولت بابت اصلاح شیرها به شیرهای کم مصرف اهرمی و الکترونیک یارانه دهد.

وی با بیان اینکه باید دغدغه ذهنی برای مصرف بهینه آب در ذهن تک تک افراد ایجاد شود خاطرنشان کرد: موضوع آب آن قدر مهم شده است که برای اولین بار نمایندگان مجلس در تصویب قانون بودجه سر موضوع آب با رئیس جمهور بحث هایی داشتند و این نشان از اهمیت بیش از پیش این قضیه است.

منبع: دیار آفتاب

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار