موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
192822
۲۴ دی ۱۳۹۷

جشنواره لباس کودک و نوجوان را به سختی برگزار کردیم/ کمک مسئولان در حد انتظار نیست

مینو پدرام گفت: من نقاط قوت‌ جشنواره را بیشتر از نقاط ضعف می‌دانم، اما بزرگترین نقطه ضعف‌های جشنواره کمبود حمایت‌های دولتی است.

به گزارش کودک پرس ، دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان دی ماه امسال در فرهنگسرای هنر با شعار«از کودکی خوب بپوشیم» برگزار شد.

پس از پایان این جشنواره با مینو پدرام دبیر دومین جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان گفتگو کردیم و نقاط ضعف و قوت این فستیوال را بررسی کردیم. پدرام در این باره گفت: من نقاط قوت‌ را بیشتر از نقاط ضعف می‌دانم، اما بزرگترین نقطه ضعف‌ جشنواره کمبود حمایت‌های دولتی بود. من از حمید قبادی به عنوان دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و مسئولان وزارت ارشاد برایتوجه خاص به این جشنواره تشکر می‌کنم، اما فکر می‌کنم این کمک‌ها کافی نیست.

 

 

وی با بیان اینکه وقتی یک جشنواره را ملی برگزار می‌کنیم، باید نگاهمان هم ملی باشد،گفت: تمام نهادها، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و حوزه‌هایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت دارند، باید به ما کمک کنند. ما واقعا به سختی این جشنواره را برگزار کردیم.

پدرام با تاکید بر اینکه اتحادیه و انجمن‌ها می توانند از تولید کنندگان حمایت کنند، افزود: فروشندگان می‌توانند آثار طراحان را ببینند و حمایت کنند. البته تولید کنندگان در جشنواره حاضر بودند اما این حضور خیلی کم بود. نکته‌ دیگر بحث اطلاع رسانی است که صدا و سیمامی‌تواند نقش بزرگی را در این حوزه داشته باشد. البته رسانه‌ ملی و مطبوعات مختلف، تلاش فراوانی برای بهتر برگزار شدن این فستیوال انجام دادند.

 

 

این فعال عرصه‌ لباس کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت آموزش در طراحی لباس بیان کرد: تا زمانی که من سکاندار این جشنواره باشم، ورکشاپ‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت:خوشبختانه امسال موفق‌تر از سال گذشته در زمینه ورکشاپ یا کارگاه‌های آموزشی فعال بودیم. با نشست‌ها و آموزش‌های پیش از جشنواره، به طراحانمان برای بهتر شدن لباس کودک و نوجوان هم کمک کردیم. در این چند روز تولید کنندگان کنار طراحان بودند و همین موضوع، فاصله‌ی ایده پردازی تا اجرا را کمتر و کمتر کرد از این رو معتقدم در جشنواره امسال اتفاق بزرگی رخ داده است.

 

پدرام در پایان به دستاورد‌های جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: کنار هم قرار گرفتن طراح و تولید کننده از مهمترین دستاورد‌های جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان بود. طراحان، آثارشان را برای مخاطب خاص یعنی تولید کنندگان و مخاطب عام یعنی بازدید کنندگان به نمایش می‌گذاشتند که مهمترین دستاورد این جشنواره بود. علاوه بر این در بخش مسابقه زنده اتفاقات ویژه‌ای رخ داد و این بخش به الگویی برای جشنواره‌های دیگر تبدیل شد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار