191569
۱۵ دی ۱۳۹۷

سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در کردستان برگزار شد

سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول مدرسه ابرار سنندج در کتابخانه بهاران برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، دانش آموزان این مدرسه که بعد از دادن آخرین امتحان این ترم تحصیلی در این دوره از جام باشگاه های کتابخوانی شرکت کرده بودند از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست تجهیز کتابخانه مدرسه خود را داشتند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های استان ما از قدیم الایام دارالعلم بودن آن است.
عبید رستمی با اشاره به اینکه سنندج یکی از پایگاه های علمی، فرهنگی و مذهبی کشور است، گفت: امیدواریم شرایط دسترسی سهل تر و کم هزینه تر به کتاب در این استان برای همگان فراهم شود.
در این دوره از جام باشگاه های کتابخوانی استان جشن امضای 13 عنوان کتاب از آثار علی اصغر سید آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان نیز برگزار شد.

از جمله عناوین کتاب های این نویسنده می توان به ماهک و سیاهک، فریدون و پسرانش، بابابزرگ سبیل موکتی، یک کوسه و پنج ماهی، شاهی در پوست پلنگ، چشم آهو، یوزی و خال خالی و کاخی که فرو ریخت اشاره کرد.

در حال حاضر 183 باشگاه کتابخوانی در استان کردستان ثبت شده که از این تعداد 81 باشگاه در سنندج، دو باشگاه در روستاهای شهرستان دیواندره، 30 باشگاه در شهرستان سقز و 28 باشگاه هم در شهرستان بیجار فعال است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار