191474
۱۵ دی ۱۳۹۷

فراگیری کمک‌های اولیه، جان کودک دو ساله در گیلان را نجات داد

فراگیری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر توسط یک دانشجوی دختر ۲۶ ساله در گیلان موجب نجات جان کودکی دو ساله در این استان شد.

به گزارش کودک پرس ، این دختر دانشجوی اهل شهرستان فومن توانست جان برادرزاده دو ساله خود را که با گیرکردن غذا در گلو دچار خفگی شده بود، با تکنیک هایملیخ (فشار بر روی شکم) نجات دهد.
وی بیان داشت: یک سال پیش با دیدن اطلاعیه آموزشی هلال احمر استان گیلان، در کلاس های امدادی این جمعیت شرکت کردم.
وی با مهم دانستن فراگیری آموزش های امداد و کمک های اولیه اظهار داشت: فراگیری این دوره های آموزشی و به کار گیری آنها، موجب شد تا جان برادرزاده ام را نجام دهم.
این دانشجو به همگان سفارش کرد تا نسبت به فراگیری آموزش های امدادی و کمک های اولیه اقدام کنند تا با ارتقای آمادگی و افزایش دانش امدادی، امدادگر خود و خانواده باشند.

وی ضمن قدردانی از مربیان و دست اندرکاران جمعیت هلال احمر برای ارایه آموزش های امداد و کمک های اولیه بیان داشت: تصمیم دارم تا با شرکت در کلاس های پیشرفته امدادی هلال احمر استان گیلان، امدادگر و عضو جمعیت هلال احمر شوم.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش های امداد و کمک های اولیه هلال احمر در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، مهدهای کودک و … به عموم مردم و علاقمندان ارایه می شود.
مهدی ولی پور افزود: آموزش های عمومی و کمک های اولیه جمعیت هلال احمر 35 ساعته برگزار می شود که علاقمندان می توانند در دوره های تخصصی نیز شرکت کنند.

بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می کنند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار