190849
۰۹ دی ۱۳۹۷

دیه یک کودک هزینه حوزه سلامت در روستاهای محروم سردشت شد

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دیه کودکی که به خواست خانواده‌اش در حوزه سلامت شهرستان هزینه می‌شود، سبب شد تا سه طرح پایگاه فوریت‌های پزشکی، امداد کوهستانی هلال احمر، و پد بالگرد به روستای محروم و مرزی «اسلام آباد» مرکز دهستان آلان سردشت تخصیص داده شود.

به گزارش کودک پرس ، عباس اسماعیل ثانی اظهار داشت: ساختمان این مراکز در زمین اهدایی از سوی اهالی روستای اسلام آباد به مساحت ۲ هزار مترمربع و توسط خیر حوزه سلامت ‘هادی وفاپور’ ساخته می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت، گفت: این مراکز از امکاناتی همچون ۶ نیروی تکنیسین فوریت های پزشکی، یک دستگاه آمبولانس دیفردار مجهز به امکانات کوهستانی، تجهیز پزشکی و اداری بهره مند می شوند که برآورد اولیه از این هزینه ها حدود ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

وی، این طرح را یکی از نیازهای اساسی دهستان آلان برشمرد و گفت: انتقال بیماران نیازمند و مصدومان به مراکز درمانی یکی از مشکلات اهالی دهستان آلان است که با وجود پایگاه اورژانس جاده ای روند مراجعه به مراکز درمانی شهرستانی را تسریع می بخشد.

 

ثانی، تشویق خیرین به فعالیت در حوزه سلامت شهرستان را خواستار شد و گفت: هر جا که خیرین در راستای ساخت بیمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و یا تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان گام بردارند بخش دولتی ترغیب به حمایت های چندین برابری از طرح مورد نظر آنها می شود.

وی، بیان کرد: فعالیت خیرین در حوزه سلامت و بهداشت باید الگوسازی شود و با متمرکز شدن آنها در این شاخص مهم توسعه ای موجبات محرومیت زدایی از چهره دیگر مناطق شهرستان را فراهم آوریم.

روستای اسلام آباد مرکز دهستان آلان دارای جمعیت ۴ هزار و ۸۰۰ نفر با یکهزار و ۲۷۸ خانوار است. مسیر دسترسی به روستاهای این دهستان سنگلاخی و صعب العبور هستند. دورترین روستای دهستان آلان تا مرکز شهر سردشت ۴۸ کیلومتر فاصله دارد اما برای دسترسی به آن بیش از ۲ ساعت طول می کشد.

 

«هادی وفاپور» پدر محمد چهار ساله که سال گذشته بر اثر تصادف رانندگی جانش را از دست داده بود از مسوولان شهرستانی خواسته بود که شرایطی را برای ساخت طرح اورژانس ۱۱۵ در روستای اسلام آباد مرکز دهستان آلان که منطقه ای صعب العبور است، فراهم کنند تا ساختمان این طرح هم با دیه فرزندش ساخته شود.

فرماندار سردشت در جلسه ای ویژه با روسای هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان سردشت هماهنگی های لازم را برای درخواست این پدر خیرخواه اجابت کرد.

 

پدر این خانواده سابقه اعمال خیر دیگری را نیز در پرونده دارد به طوری که اعضای بدن پدر خود را نیز که در سال ۱۳۹۳ در حادثه ای مصدوم شده و حین انتقال نامناسب به بیمارستان دچار مرگ مغزی شده بود را به چهار بیمار نیازمند از شهرهای شیراز و ارومیه اهدا کرد.

 

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار