190804
۰۹ دی ۱۳۹۷
پیرو ابلاغ سازمان شهرداریها؛

رهبری شهرهای دوستدار کودک بر عهده معاونت‌های شهرسازی است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پیرو ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک، معاونت‌های شهرسازی رهبری شهرهای دوستدار کودک را بر عهده گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، سید احمد حسینی‌نیا اظهار کرد: پیرو ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، “گروه شهر دوستدار کودک” ذیل معاونت شهرسازی و معماری در شهرداری‌های سراسر کشور عهده دار ارتقای کیفی زندگی کودکان در شهرها شدند.

وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بعنوان سازمان پیشرو در کشور در رایزنی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و یونیسف طی جلسات متعدد کارشناسی در تهران و اصفهان، برای کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، واحد سازمانی ” گروه ” و برای شهرداری‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت واحد سازمانی” امور” را پیشنهاد کرد که پس از موافقت وزارت کشور دستورالعمل آن توسط شهرداری اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور تدوین و ابتدای آذرماه برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: مرکز شهر دوستدار کودک به طور آزمایشی در شهرداری اصفهان و تهران طی سال‌های اخیر ایجاد شده بود و پس از تشخیص ضرورت موضوع در وزارت کشور اکنون جز چارت رسمی معاونت های شهرسازی شهرها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گروه شهر دوستدار کودک وظیفه برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی حمایت از مراکز دوستدار کودک و آموزش‌های مرتبط را در شهرداری‌ها بر عهده دارد تاکید کرد: دو واحد اصلی گروه شهر دوستدار کودک “واحد توسعه زیرساخت‌ها” و “واحد توسعه انسانی و اجتماعی” و دارای چند دبیرخانه است.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار