190801
۰۹ دی ۱۳۹۷

مراکز رفاه کودک و خانواده در ایلام راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزستی استان ایلام، از راه‌اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده در ایلام خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، زهرا همتی اظهار داشت: طرح راه‌اندازی مرکز رفاه کودک و خانواده، سال گذشته به صورت پایلوت در 7 استان کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، گیلان، یزد و خوزستان اجرا که از امسال در سراسر کشور اجرا می‌ شود و استان ایلام نیز یکی از استان‌هایی است که راه‌اندازی  مرکز رفاه کودک و خانواده در آن انجام می‌شود.

مدیر کل بهزستی استان ایلام، خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده را از اهداف راه اندازی این مراکز دانست و  گفت: مراکز رفاه کودک و خانواده با هدف افزایش سطح دسترسی جامعه به خدمات ویژه رفاه کودک و خانواده، فراهم کردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور سرپرستان آنها، آموزش مهارت های زندگی بر پایه فرهنگ دینی و ملی و آموزش سرپرستان در راستای ارتقای سطح مهارت های والدینی تأسیس می‌شوند.

وی افزود: جامعه هدف مرکز رفاه کودک و خانواده تا 12 سال است که با تفکیک جنسیتی برای کودکان هفت سال به بالا در سه تیپ تا 7 سال، 6 ماه تا 12 سال و 7 تا 12 سال به صورت تمام وقت و ساعتی فعالیت می‌کند.

همتی در  مراکز خدماتی نظیر مددکاری اجتماعی، مراقبت روزانه، اردو‌های فرهنگی – تفریحی، انجام تکالیف مدرسه، مشاوره، فعالیت‌های فوق برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها به صورت ساعتی و تمام وقت ارائه می‌شود.

وی افتتاح این مرکز در استان ایلام رادر گام نخست به تعداد چهار مرکز در شهر ایلام  عنوان داشت و افزود: شهریه این خانه‌ها در کمیته استانی کودکان به بهزیستی کشور پیشنهاد که پس از تایید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به استانها ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراکز کمک بسیار مناسبی به خانم‌های شاغل است که با سپردن فرزندان خود به این مراکز می‌توانند در تربیت و آموزش آنان سهیم شوند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار