190639
۰۸ دی ۱۳۹۷
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان:

۶۶ هزار دانش‌آموز متوسطه اول در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در آئین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: امسال ۶۶ هزار دانش‌آموز دوره اول متوسطه استان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه استان در آئین رونمایی از پوستر و افتتاحیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی که در دبیرستان نمونه دولتی امام شافعی ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ از تلاش و زحمات ناظرین تخصصی و دبیران اجرایی جشنواره نوجوان خوارزمی در برگزاری چهار دوره این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

نامدار با بیان اینکه آموزش و پرورش از مرحله کمیت و  آمار خارج شده است؛ گفت: چند سالی است که آموزش و پرورش به صورت جدی وارد مرحله کیفیت بخشی برنامه ها شده است.

وی دوره اول متوسطه را مناسب ترین زمان برای کیفیت بخشی به برنامه های آموزش و پرورش دانست و گفت: کیفیت بخشی به فعالیت ها، بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان جشنواره نوجوان خوارزمی و برنامه تعالی مدیریت مدرسه را دو برنامه مهم در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در دوره اول متوسطه عنوان و بر اجرای هرچه بهتر این دو برنامه در مدارس تاکید کرد.

نامدار مهارت آموزی،شناسایی استعدادهای علمی و عملی دانش آموزان، تنوع بخشی به محیط یادگیری، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری و ارتقای دانش و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و حل خلاقانه مسائل را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به کارنامه درخشان استان در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی، گفت: سال گذشته 63 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی این جشنواره شرکت کردند که امسال بنا داریم این آمار به 66 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی برسد و 5 هزار نفر به مرحله شهرستانی، 300 نفر به مرحله استانی راه یافته و در نهایت 12 نفر به مرحله کشوری معرفی شوند.

نامدار با بیان اینکه مهم ترین بخش اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی مدارس است؛ بر فعال کردن مدارس، درگیر کردن دانش آموزان با مسائل پژوهش محور و انجام کار کیفی در این زمینه تاکید کرد.

منبع: آمورش و پرورش

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار