190298
۰۴ دی ۱۳۹۷

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: استعدادهای خوبی برای حضور در تیم ملی بزرگسالان داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: استعدادهای خوبی برای حضور در تیم ملی بزرگسالان داریم.

به گزارش کودک پرس ، تیم ملی نوجوانان بسکتبال از روز دوشنبه 26 آذر تا روز جمعه 30 آذر اردوی خود را در سالن بسکتبال آزادی تهران برگزار کرد.

این تیم خود را برای مرحله دوم مسابقات قهرمانی غرب آسیا که اسفند ماه در کشور لبنان برگزار می شود، آماده می‌کند.

ملی پوشان نوجوان بسکتبال ایران در مرحله اول این رقابت ها در شهر گرگان با ۳ برد و یک باخت در رده دوم جدول قرار گرفتند.

علی آرزومندی سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان درباره وضعیت این تیم گفت: قبل از آغاز مرحله اول مسابقات قهرمانی غرب آسیا، زمانی کمی برای آماده سازی بازیکنان داشتیم ضمن اینکه بازیکنان بی تجربه بودند اما امروز شناخت خوبی از آن ها پیدا کرده ایم. به علاوه این که بازیکنان در این سن هر چند ماه یک بار جهش های خوبی دارند. بعد از رقابت های غرب آسیا، لیگ جوانان و نوجوانان و مسابقات قهرمانی کشور در سه رده برگزار شد. من به همراه همکارانم تمامی مسابقات را رصد و 35 بازیکن را شناسایی کردیم که امروز 8 نفر از آن ها در اردوی تیم ملی حضور دارند و 3 نفر شانس حضور در ترکیب اصلی را دارند.

آرزومندی ادامه داد: این بازیکنان بسیار با استعداد هستند و فیزیک مناسبی دارند البته ممکن است نتوانند برای دو ماه دیگر صد در صد آماده شوند اما برای بازی های آسیایی کارآمد خواهند بود. آن ها حداقل به یک سال زمان احتیاج دارند تا بتوانند در سطح تیم ملی بازی کنند. در تلاشیم بهترین ها لباس تیم ملی را بر تن کنند.

او با اشاره به این موضوع که آیا این نوجوانان می توانند در آینده جایگزین بزرگان بسکتبال ایران شوند تصریح کرد: نه تنها این نوجوانان بلکه تیم جوانان ۲۰۲۰ ما نیز دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی است. مطمئنا آن ها می توانند به راحتی در تیم بزرگسالان جای ستاره های فعلی را بگیرند. بازیکنان شاخص فعلی تیم ملی نیز همین راه را طی کرده اند. ایران کشوری است که پتانسیل زیادی در ورزش بسکتبال دارد به علاوه این که ایرانی ها فیزیک خوبی برای این رشته دارند.

آرزومندی اظهار کرد: شناسایی استعداد ها و نخبه ها و تمرین دادن آنها در تیم ملی یک طرف ماجرا است. طرف دیگر تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان از جمله باشگاه‌ها، فدراسیون، کمیته فنی و شورای راهبردی هستند که باید شرایطی را فراهم کنند تا بازیکنان از نوجوانی تا ۲۰ سالگی مسیر همواری را طی کنند و به نقطه اوج و توانایی خود برسند.بازیکنی که بالای دو متر قد دارد تنها به ۱۰% هدف خود رسیده است. تلاش، انتخاب درست و حمایت دیگر فاکتورها برای تبدیل شدن به یک بازیکن شاخص است.

او به نقش پررنگ باشگاه ها در بخش بسکتبال پایه اشاره و بیان کرد: من سال ها در بخش باشگاهی فعالیت داشته‌ام. حضور و سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها در بسکتبال پایه اهمیت فراوانی دارد. باید شرایطی فراهم کنیم تا باشگاه ها حمایت شوند و بدون دغدغه در بخش پایه سرمایه‌گذاری کنند.

آرزومندی خاطر نشان کرد: این روزها فدراسیون به دلیل کمبود بودجه و برگزاری لیگ بانوان و آقایان در همه سطوح و تغییر شیوه برگزاری پنجره های جام جهانی مشغله زیادی دارد اما رئیس فدراسیون برای ما کم نمی گذارد و با توجه به بضاعت خود از تیم حمایت می‌کند. یک برنامه تدارکاتی برای تیم ملی نوجوانان قبل از شروع مرحله دوم مسابقات غرب آسیا ارائه داده ایم که خوش بختانه طباطبایی با آن موافقت کرده است و به دنبال حامی مالی برای اجرایی کردن آن هستیم.

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی فدراسیون بسکتبال

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار