موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
18966
۱۰ تیر ۱۳۹۶

استقبال اندک از آثار پویانمایی سی‌امین جشنواره فیلم کودک در نخستین روز

نخستین روز از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان با توجه به تبلیغات گسترده پیرامون حضور علاقه‌مندان به سینما در بخش پویانمایی با استقبال کمی روبه‌رو شد.

به گزارش کودک پرس، نخستین روز از سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان با حضور شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در سینماهای اصفهان برگزار شد.

سینما سپاهان اصفهان با اکران فیلم‌های پویا‌نمایی از ساعت 18 در حال برگزاری است. نخستین قسمت فیلم این سینما با اکران انیمیشن زاغک ناقلا محصول سال 2015 استرالیا ساخته ساندوجس و اوت‌وون‌مونشوپل انجام شد. این انیمیشن مناسب با رده سنی کودکان 5 تا 8 سال بوده است.

با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که پیرامون برگزاری این جشنواره در اصفهان انجام شده ولی شهروندان اصفهانی و علاقه‌مندان به سینما استقبال چندان مناسبی از روز نخست جشنواره در قسمت آثار پویانمایی نداشته و سالن سینما سپاهان به میزان قابل توجهی با حضور علاقه‌مندان به سینما روبرو نشد.

انیمیشن زاغک ناقلا با اشاره به برگزاری مسابقات ماشین سواری در جنگل بوده که با حضور حیوانات توانست بینندگان را به تماشای این انیمیشن مشتاق نشان دهد. حیواناتی که از سایر جنگل‌ها برای انجام مسابقه حاضر شده و رقابتی زیبا را برای کودکان به نمایش گذاشته‌ بودند.

کارگردان انیمیشن زاغک ناقلا سعی در نشان دادن اهمیت کارگروهی و انتقال این مفهوم به کودکان را داشت که در قسمت‌های مختلفی از این انیمیشن می‌توان آن را مشاهده کرد. شخصیت اصلی این انیمیشن زاغک ناقلا بوده که با توجه به سختی‌های فروان و مشکلاتی که از سوی دیگر حیوانات برای وی به وجود آمده بود توانست این مسابقات را برای شادی دوستانش با پیروزی به پایان رساند.

شاید نکته قابل توجه این انیمیشن را در موضوع و کارگردانی آن بتوان مشاهده کرد زیرا انیمیشن زاغک ناقلا توانست درباره کودکان را به خوبی به انیمیشنی برای کودکان تبدیل کند. این انیمیشن با موضوعی جالب که کودکان را درگیر خود کرده بود توانست موضوعات آموزشی را نیز در اذهان کودکان درگیر کند که در نوع خود می‌تواند تحسین‌ برانگیز باشد.

دوبله مناسب این انیمیشن کمک بسیاری در جذب تماشاگران برای مشاهده ادامه آن را داشت افراد حاضر در سالن سینما ارتباط خوبی را به سبب این دوبله با انیمیشن برقرار کردند.

قسمت دوم از روز نخست جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سینما سپاهان اصفهان با اکران انیمیشن فهرست مقدس انجام شد. این انیمیشن محصول کشور ایران بوده و ساخت محمد امین همدانی است. انیمیشن فهرست مقدس سومین انیمیشن محمد امین همدانی بوده که برای رده سنی 9 تا 15 سال ساخته شده بود و برای نخستین بار نیز به اکران گذاشته شده است.

متأسفانه دومین قسمت اکران انیمیشن در سینما سپاهان اصفهان نیز همانند اکران انیمیشن زاغک ناقلا از استقبال مناسبی از سوی علاقه‌مندان به آثار پویانمایی انجام نشد.

انیمیشن فهرست مقدس درباره اختلافات حاکم شهری در یمن با یکی از تاجران آن شهر است که به دنبال نابودی یکدیگر هستند. این انیمیشن ژانری شبیه به فیلم‌های جنایی و اکشن داشت که کارگردان آن توانست بود ارتباط خوبی را میان موضوع آن و نوجوانان برقرار کند.

یکی از کودکان حاضر در سالن سینما پیرامون انیمیشن فهرست مقدس گفت: موضوع انیمیشن را بسیار دوست داشتم و با انیمیشن‌هایی که تا کنون مشاهده کرده‌ بودم تفاوت بسیاری داشت.

وی افزود: نکته جالبی که این انیمیشن برای من داشت صورت شخصیت‌های آن بود که با توجه به شباهت بسیار آن‌ها به انسان‌ها ولی چهره آن‌ها تفاوت بسیاری با افراد عادی دارد و این مسئله ذهن من را بسیار مشغول به خود کرد البته شاید نقطه متمایز آن نسبت به دیگر انیمیشن‌ها همین موضوع بوده است.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوانان از 9 تا 12 تیرماه در اصفهان در حال برگزاری است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار