18935
۰۹ تیر ۱۳۹۶
کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» عنوان کرد؛

علت انگیزه کم فیلم‌سازان در ورود به ژانر کودک و نوجوان چیست؟

کارگردان انیمیشن کودکان گفت: افراد مطرح، لذت روی سن رفتن در جشنواره فیلم فجر و سایر فستیوال‌ها را چشیده‌اند؛ برای آن‌ها حضور افراد مطرح و چهره در ردیف ابتدایی سن مسئله مهم‌تری نسبت به تشویق کودکان است.

به گزارش کودک پرس، بهرام عظیمی ، داور بخش پویانمایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگویی در ارتباط با اهمیت سینمای کودک اظهار داشت: بنده معتقدم فیلم‌سازان کشور انگیزه و ذوق برای دیده شدن در سینمای کودک و نوجوان را از دست داده‌اند. البته تا حدود زیادی باید به آن‌ها حق داد، زیرا این افراد مطرح، لذت روی سن رفتن در جشنواره فیلم فجر و سایر فستیوال‌ها را چشیده‌اند؛ برای آن‌ها حضور افراد مطرح و چهره در ردیف ابتدایی سن مسئله مهمتری است تا تشویق کودکان؛ این موضوع بیانگر این است که آن‌ها هنوز لذت تشویق و شادمانی کودکان از تماشای یک اثر هنری را نچشیده‌اند.
نویسنده و کارگردان حوزه انیمیشن کشورمان در ارتباط با زمان و هزینه مصروفه برای تولید آثار انیمیشنی و جایگاه کسب شده این حوزه در بعد کمی و کیفی؛ گفت: در اکثر نقاط دنیا، تعداد فیلم‌هایی ساخته شده در بخش انیمیشن، به‌دلیل صرف هزینه و وقت‌گیر بودن، نسبت به سینمای واقع‌گرا کمتر است. اما هر ساله، امکان حضور چهار یا پنج انیمیشن سینمایی در جشنواره وجود دارد؛ امسال هم این اتفاق رقم خواهد خورد. برگزاری جشنواره کودک در بخش‌های مختلف تنوع خوبی را به‌وجود آورده و به همین دلیل، مردم در این سال‌ها استقبال خوبی از جشنواره داشته‌اند؛ ضمن آن‌که همه فیلم‌سازان کودک با شوق و اشتیاق فیلم‌هایشان را به جشنواره کودک می‌فرستند. همه این‌ها نشان می‌دهد که جشنواره جایگاه خودش را پیدا کرده است.
*بخش انیمیشن سینمایی جشنواره با قدرت برگزار می‌شود
کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» عنوان کرد: شک نکنید در دوره اخیر جشنواره، بخش انیمیشن سینمایی با قدرت برگزار خواهد شد؛ فیلم‌سازان به دنبال تولید یک انیمیشن سینمایی برای دوره آتی جشنواره باشند. اثری که برای کودک تولید می‌شود باید محتوای همسان با گروه سنی کودک داشته باشد؛ حتی نباید فیلمی که موزیکال است و در آن عروسک حضور دارد را یک فیلم کودکانه بدانیم؛ بلکه روایت فیلمنامه باید برای کودک به نگارش در آمده باشد؛ امروز در تولید فیلم کودک باید از امکانات روز سینمایی بهره برده شود؛ کودکان حال حاضر با موضوعات و فضاهای قدیمی ارتباط برقرار نمی کنند؛ هنگام ساخت فیلم کودک باید به فضای کودکانه و فانتزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
سازنده انیمیشن‌های «سیاساکتی» در پایان در ارتباط با انتخاب و داوری آثار جشنواره تصریح کرد: معتقدم هیات انتخاب جشنواره در بخش مسابقات، تمام اقدامات لازم را انجام داده است؛ اعضای هیات داوران هم، موارد مورد تایید هیات انتخاب را نظاره کرده‌اند و جوایز را به کارهای برتر اهدا خواهند کرد. اساسا همه تلاش و امید بر این است که در بخش داوری حق فردی ضائل نشود.

منبع : تهران نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار