189232
۲۶ آذر ۱۳۹۷

والدین باید زمان بیشتری به کودک اختصاص دهند

در چهارمین و آخرین روز از نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، دیدار نویسندگان با اعضای کتابخانه‌های شهر در کتابخانه امیرکبیر باغ فین کاشان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، ناهید مهدوی اصل پژوهشگر بازی های سنتی و طراح بازی در زمینه مهارت‌های زندگی ، ضمن تأکید بر تحکیم بیشتر رابطه والدین و کودک اظهار داشت:میزان مشکلات و نگرانی خانواده ها در سنین بالای فرزندان رابطه مستقیم با نوع تربیت و شناخت رفتاری در دوران کودکی فرزند دارد.

این فعال  ادبیات کودک در ادامه افزود: والدین زمان بیشتری به کودک خود اختصاص دهند چرا که نه تنها  سرمایه آینده آنهاست بلکه عامل موثر در جامعه، فرهنگ و آینده یک کشور است؛ پس لازم است خانوادهها ورود بیشتری به مدارس و تعامل با دیگر خانوادهها داشته باشند.

مهدوی اصل عنوان داشت:  فعالیت های جشنواره بین المللی کتاب در کاشان با استقبال در خوری همراه بوده است چرا که کارها دارای محتوای قوی هستند و شخصا سعی کرده ام در قالب بازی و قصه کودک  بتواند خود، توانایی ها، حقوق، قانون و جهان را به گونه ای غیر مستقیم  بشناسد چرا که فعالیت بدنی مناسب به کارایی بهتر مغز کمک فراوانی می‌کند و زمانیکه از فعالیتی  لذت ببرند هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

 

وی با عنوان جمله”  لذت حلقه مفقوده در سیستم آموزش ماست “، ابراز داشت : بودن نوجوان کلاس ششم در بین کودکان  درست نیست،نوجوان و کودک به همراه یکدیگر نباید در یک فضای آموزشی بسته قرار گیرند  چرا که زبان،فضا و قابلیت های متفاوتی می‌طلبند و طراحان این سیستم بدون آگاهی و شناخت زبان کودک غلط ترین سیستم آموزش را طراحی کرده اند و آگاهان نباید در این زمینه خاموش بمانند.

مهدوی اصل با اشاره بر ارزشمندی و قابل تقدیر بودن حرکت جشنواره کتاب کودک کاشان،خواستار ورود بیشتر بخش خصوصی در این گونه فعالیت ها شد و ابراز داشت: این تنها ابتدای راه است و باید برای همه بازه های سنی برنامه ریزی فرهنگی مناسب داشت و  اجرا کرد ، تنها شعار نباشد که در یک دوره خاص حرکتی همراه با هزینه های گزاف صورت گیرد و بودجههایی صرف شود بدون اینکه به  بازدهی مناسبی دست یابیم.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار