188905
۲۴ آذر ۱۳۹۷
با گذشت ۸ سال از شروع اجرای طرح؛

یلدای بهره‌برداری از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج همچنان ادامه دارد

نزدیک به یک دهه از شروع ساخت بنای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج می‌گذرد اما همچنان کودکان این شهرستان از مزایای استفاده از این فضا بی‌بهره‌اند.

به گزارش کودک پرس ، در سال 88 ساخت 18 باب کتابخانه روستایی و چهار باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مصوب شد که سه باب از این کتابخانه ها و یک باب از مراکز کانون پرورش فکری سهم فاروج بود. جانمایی و ساخت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان  فاروج در سال 89 آغاز شد ولی به رغم اینکه مسئولان وقت، بارها از افتتاح آن در سال 90 خبر داده بودند، همچنان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل است.

یک فعال فرهنگی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، نسل پرور است و کودکانی که از این ظرفیت برخوردار باشند، افق روشن تری پیش رویشان است.

 

پری همتی افزود: کانون، فرصت تجربه حوزه های مختلف فرهنگی و هنری را برای کودکان فراهم می کند و بسیاری از استعدادها در این فضا رشد می کند.

شهروند دیگری می گوید: فرهنگ و مسائل فرهنگی به نظر می رسد فقط  روی کاغذ در اولویت هستند و در واقع نه، که اگر اینطور بود تکمیل این طرح اینقدر به درازا نمی کشید.

 

عزیز قاسمی افزود: رونق فعالیت های دستگاه های فرهنگی و هنری بستگی به خروجی های این کانون ها دارد که شهرستان 52هزار نفری فاروج از آن محروم است.

 

کانون پرورش فکری، فقط بهره بردار است

 

منیر صادقی، مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی می گوید: پیگیری های از جانب ما به عنوان بهره بردار این طرح مستمر بوده اما تلاشمان به ثمر نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری بهره بردار است و ساخت فضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان فاروج برعهده اداره کل  تجهیز و نوسازی مدارس است، بیان داشت: دو میلیارد و 300 میلیون ریال برای تکمیل این طرح پیش بینی شده که  در صورت تخصیص این رقم، این طرح به بهره برداری می رسد.

 

وی گفت: اکنون هشت هزار و 564 کودک و نوجوانان در مراکز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضو هستند که البته این درصد کمی از کودکان جامعه را شامل می شود و مسلما با امکانات موجود توان پوشش تمامی کودکان استان را نخواهیم داشت.

صادقی با اشاره به اینکه استفاده از امکانات فرهنگی و هنری حق تمام کودکان و نوجوانان استان است، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان می توانند با عضویت در مراکز کانون علاوه بر امانت کتاب با توجه به وجود 96 هزار منابع در کتابخانه های کانون، از بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی بهره‌ مند شوند.

 

وی افزود:  پیش از این بسترها و فضای فیزیکی برای ارائه خدمات برای کودکان به خوبی فراهم نبود از این رو در این زمینه دچار محدودیت بوده ایم.

 

اعتبارات تعین کننده زمان بهره برداری از هر طرحی است

 

امین فلاح، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی هم گفت: تخصیص اعتبارات، تعین کننده زمان بهره برداری از طرح هاست.

وی افزود: هنوز اعتبار دومیلیارد و 300 میلیونی این طرح تخصیص نیافته است که در صورت تخصیص مرحله اول اجرای این طرح (یعنی بدون تکمیل سالن آمفی تئاتر) با توجه به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه، به بهره برداری می رسد.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در هفت مرکز ثابت در پنج شهرستان، پنج مرکز سیار روستایی و دو مرکز سیار شهری به کودکان خدمات رسانی دارد.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار