187238
۱۰ آذر ۱۳۹۷

۲۷۰ کودک فلسطینی هنوز در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند

گروه‌های حقوق بشری رژیم صهیونیستی را به شکنجه کردن کودکان زندانی متهم کردند.

به گزارش کودک پرس ، یکی از کم سن ترین کودکان فلسطینی که در زندان های اسرائیل اسیر بود، آزاد شد. او تقریبا سه سال از عمر خود را پشت میله های زندان با این اتهام که برای اقدامی تروریستی توطئه چینی کرده بود، سپری کرد؛ اتهامی که وی آن را همواره رد کرده است.

شادی فراح نوجوان 15 ساله فلسطینی است که پس از سه سال آزاد شده است. او در سال 2015 به جرم اینکه با خود چاقو حمل می کرد، دستگیر و متهم شد که طرح اقدامی تروریستی را در سر داشته است. گروه های حقوق بشر می گویند کودکان و نوجوانان فلسطینی اغلب وادار به اعتراف به جرایمی می شوند که مرتکب نشده اند.
دفتر نخست وزیری تشکیلات خودگردان فلسطین می گوید 270 کودک فلسطینی هم اکنون در زندان های اسرائیل اسیرند. امسال بیش از 900 کودک بازداشت شدند. این کودکان گزارش می دهند که با برخورد های خشونت آمیز مواجه هستند و به زعم گروه حقوق بشری دفاع از کودکان در طول مدت بازجویی در حبس انفرادی نگه داشته می شوند.

شادی فراح در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در طول بازجویی وقتی ما چیزی می گفتیم که مطابق میل آنها نبود، دوربین را خاموش می کردند و ما را کتک می زدند. آنها ما را از نظر روانی شکنجه می کردند.
سخنگوی پلیس اسرائیل به این اتهامات پاسخ نداد اما به این نکته اشاره کرد که در خصوص کودکان زندانی، به والدینشان اطلاع داده می شود و در صورت لزوم وکیل در اختیار آنها قرار می گیرد.

گروه های حقوق بشر می گویند اسرائیل درباره نحوه برخورد با کودکان فلسطینی باید به پاسخگویی وادار شود.

یکی از اعضای گروه دفاع از کودکان گفت: کاری که ما می کنیم این است که تخلفات حقوق بشری اسرائیل را برجسته کنیم و از جامعه بین المللی بخواهیم اسرائیل را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار