252432
۱۹ فروردین ۱۴۰۳
معرفی کتاب کودک

«پاک‌کن جادویی»؛ داستان کودک با موضوع مبارزه با رژیم اشغالگر قدس

کتاب «پاک‌کن جادویی» با موضوع مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی به قلم زهرا اخلاقی با تصویرگری لیلا حیدری از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، در این روزهای متلاطم که مفهوم مقاومت شکل پررنگ‌تری به خود گرفته و به‌مناسبت روز جهانی قدس، انتشارات کتاب جمکران دست به انتشار کتابی با موضوع مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی در حوزه کودک نوجوان زده است.

«پاک‌کن جادویی» داستان مقاومت یک پاک‌کن و دوستانش، مدادرنگی‌هاست. قهرمان قصه که شاید حتی اندازه یک بند انگشت شما باشد، در چند صفحه کوتاه، مفهوم مقاومت و همدلی را برای فرزندان ما پررنگ می‌کند و این مفهوم لابه‌لای تصاویر سرزنده و گرم کتاب به خوبی گنجانده می‌شود.

نویسنده اثر، زهرا اخلاقی به خوبی دریافته است که دوره مستقیم‌گویی سرآمده و هرچه بتوانیم هنرمندانه‌تر در برخورد با کودکان عمل کنیم، برگ برنده بیشتری داریم.

داستان «پاک‌کن جادویی» از نقاشی نیمه‌تمام محمد شروع می‌شود. نمی‌شود که پاک‌کن دست روی دست بگذارد و ببیند دشمن‌های درون نقاشی، مسجد را محاصره کرده‌اند؛ اما کار سختی است. تعداد سربازان زیاد است و پاک‌کن فقط یکی است.

نویسنده دست خواننده را می‌گیرد و با خود درون نقاشی محمد می‌برد. طوری که نیمه‌های داستان دل‌مان می‌خواهد به چشم خودمان ببینیم پاک‌کن چه کار می‌کند.

این کتاب، گزینه مطالعه مناسبی است برای تمام بچه‌های ایران که می‌خواهند بی‌تفاوت بزرگ نشوند.

 

بخشی از متن کتاب:

محمد با صدای مادرش از خواب بیدار شد. دستش را به میله‌های پنجره گرفت. بعد هم سرک کشید و مثل همیشه از دور به گنبد مسجد نگاه کرد. دیوارهای خراب مدرسه را هم دید. بمباران چند روز پیش مدرسه‌شان هرگز از یادش نمی‌رفت.

کتاب «پاک‌کن جادویی» به قلم زهرا اخلاقی با تصویرگری لیلا حیدری در ۲۴ صفحه گلاسه و تمام رنگی و به بهای ۵۵ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار