187008
۰۸ آذر ۱۳۹۷
وزیر دادگستری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک اعلام کرد؛

ایجاد ساختار قضایی متناسب با حقوق کودکان و نوجوانان/ استفاده از مشاوران و مددکاران در دادگاه‌های اطفال

آوایی در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک که با حضور نمایندگان خارجی برگزار شد به اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقای حقوق کودک اشاره کرد و گفت: ایجاد ساختار قضایی متناسب با کودکان و نوجوانان و تدوین لایحه پلیس اطفال در زمینه ارتقای حقوق کودک صورت گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک اظهار کرد: برای رعایت حقوق کودک، والدین و سرپرستان و دولت مسئول هستند و جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در این حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داده است، اما دستیابی به وضعیت مطلوب نیازمند تلاش گسترده‌ای است.

وی ادامه داد: رشد این حقوق در گرو پرورش نیروی انسانی سالم و توانمند و کارآمد است که مرجع ملی کنوانسیون حقوق، وظیفه رصد پایش و نظارت در این حوزه را دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به تدوین برنامه عمل جامع حقوق کودک، گفت: این برنامه مبتنی بر ارزش‌هایی همچون برابری و عدم تبعیض نسبت به کودکان و نوجوانان، رعایت منافع عالی کودک و نوجوان، مشارکت جویی، نقدپذیری و پاسخگویی مسئولان مربوطه نسبت به حقوق کودک است که برای نیل به آن قوانین حمایت محور و ساختار قضایی متناسب کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

آوایی اضافه کرد: تشکیل دادسرا و دادگاه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با حضور مددکاران اجتماعی و مشاوران از جمله اقدامات صورت گرفته در عرصه ارتقای حقوق کودک است.

وریر دادگستری با اشاره به تدوین لایحه پلیس کودکان و نوجوانان گفت: همچنین طرح شناسایی و شناسنامه دار شدن اطفال حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در مجلس، راه اندازی و گسترش اورژانس اجتماعی، ایجاد رشته دانشگاهی و تالیف مقالات پژوهشی از اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه حقوق کودک و نوجوان است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری این کنفرانس در جهت دستیابی به اهداف حقوق کودک مثمر ثمر واقع شود.

 

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار