موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186925
۰۷ آذر ۱۳۹۷

ریشه و پایه‌های تعمیق بارهای ایمانی و تمدن‌سازی در نسل کودک و نوجوان می‌نشیند

مدیر موسسات فراگستر مشهد گفت: اگر به دنبال بحث گسترش مضامین دینی و تعمیق باورهای ایمانی هستید و یا چنانچه به دنبال گزینه‌های تمدن‌سازی در جامعه بشری باشید، قطعا گزینه‌ای جز کودک و نوجوان ندارید.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی پورحسینی، در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد،  با بیان این که موسسات فراگستر گروه های مختلفی در آن فعالیت می کنند، گفت: یکی از این گروه ها، گروه نما است که دوزیرگروه نقاشی متحرک اسلامی و ایرانی، رویکردهای مضامین دینی، آداب و سنن و بافت های بومی را به صورت وسیع دنبال می کند.
وی با بیان این که مخاطب اصلی کودک و نوجوان است گرچه تولیداتی برای بزرگسالان نیز وجود دارد، تصریح کرد: به طور کلی بسته به اهمیت و رسالت این مجموعه، اگر به دنبال بحث گسترش مضامین دینی و تعمیق باورهای ایمانی هستید و یا چنانچه به دنبال گزینه های تمدن سازی در جامعه بشری باشید، قطعا گزینه ای جز کودک و نوجوان ندارد.

مدیر موسسات فراگستر مشهد با بیان این که یکی از مهمترین گزینه ها این است که متاسفانه گروه کودک و نوجوان را فراموش کرده ایم در صورتی که همین فرزندان ما هستند که می خواهند تمدن آینده را رقم بزنند، عنوان کرد: نسل جوان ما گروه کودک و نوجوان هستند که می خواهند آینده را به دست بگیرند؛ همانطور که امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند که آموزه ای که در دوران کودکی فرا می‌گیرد همچون حکاکی روی سنگ است که در شیرازه های شخصیتی او نفوذ می کند، در صورتی که یاد گرفتن در دوران بزرگسالی همچون نوشتن بر روی شن های ماسه دریاست و به سرعت پاک می شود؛ بنابراین هدف اصلی گروه کودک و نوجوان هستند.

وی با بیان این که این اعتقاد که حوزه می تواند نقش آفرینی در دل نمایشگاه کتاب کند و به عنوان بازو در کنار موارد اجرایی قرار بگیرد اعتقاد راسخی است، بیان کرد: هر مسئول از نقش آفرینی حوزه در نهادی همچون نمایشگاه ها صحبت می کند و این تفکر و رویکرد تحولی، ماحصل زحمت 5 ساله است و امروز ضرورت حضور حوزه در نمایشگاه کتاب ملموسا احساس می شود.

حجت الاسلام پورحسینی با بیان این که از نخستین نمایشگاه این طرح بود که قسمت مشاوره، ساختار یک شکل و یکدست داشته باشد، خاطر نشان کرد: این طراحی و چیدمان ساختار یکپارچه ای را در مجموعه موسسات حوزوی رقم زده است.
مسئول غرفه کودک و جهان امروز با بیان این که کسانی که در این غرفه حضور پیدا می کنند فضای گفتگویی برایشان ایجاد شده و آشنایی با فضای نما و انیمیشن برای آنان جذابیت دارد، ابراز کرد: در سال های گذشته دوستان به خوبی می دیدند که این انیمیشن ها، در سطح انیمیشن های غربی بوده و سوالی که برایشان ایجاد می شد این بود که چه وجه تمایزی با آنها دارد.

وی با بیان این که عملا مخاطب ما دایره اش وسیع بود و امسال نیز استقبال دوچندان شده، بیان کرد: سرمایه همه افراد کودکانشان هستند و حتی کسی که ازدواج نکرده دغدغه ذهنی اش این است که ثمره زندگی یعنی فرزندش هسته مرکزی زندگی بوده و نقطه ثقل زندگی زناشویی در کودک قرار می گیرد و این ضرورت احساس می شود که نباید نسبت به نسل آینده بی تفاوت باشد.

مدیر موسسات فراگستر مشهد با بیان این که در غرفه کودک و جهان امروز در حوزه های مباحث فقهی، احکامی و اعتقادی گفتگو صورت می گیرد، گفت: اولین سوالی که در سال های گذشته در صدر سوالات بود این بود که چطور آموزه های دینی را به کودکان منتقل کنیم؛ برخی مراجعین از جنس مذهبی نبودند اما می خواستند سبک زندگی درست را به کودک منتقل کنند.

 

 

 

منبع: حوزه علمیه خراسان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار