186885
۰۷ آذر ۱۳۹۷

عوارض خطرناک تربیت دوگانه کودكان/ وقتی پدر و مادر در تربیت فرزندشان ساز مخالف می‌زنند

یک متخصص اطفال گفت: عدم هماهنگی پدر و مادر در تربیت کودک موجب استرس و تربیت فرزندی سواستفاده‌گر می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال اظهار کرد: اجرای اصول تربیتی صحیح اما غیر هماهنگ در مقابل الگوی تربیتی اشتباه اما هماهنگ والدین آسیب تربیتی کمتری به کودک وارد خواهد کرد؛ چرا که تربیت ناهماهنگ، کودک شما را دچار دوگانگی می‌کند؛ کودک زمانی که مشاهده کند انجام برخی رفتار‌های او توسط یکی از والدین مورد شماتت قرار می‌گیرد در حالی که والد دیگر آن را تأیید می‌کند دچار دوگانگی خواهد شد.

این متخصص اطفال بیان کرد: عدم هماهنگی پدر و مادر در تربیت کودکموجب استرس و تربیت فرزندی سواستفاده‌گر می‌شود؛ قرار بر این است که به کودک آموزش داده شود که کدام رفتار غلط است و رفتار درست چیست؛ زمانی که والدین به‌شخصه درباره درست و غلط بودن رفتاری هماهنگ نیستند طبیعی است که قادر به آموزش صحیح آن نخواهند بود.

محتشمی ادامه داد: کودک در این شرایط دچار بهت می‌شود که بالاخره فلان رفتار من درست است یا خیر و این دوگانگی منجر به استرس واضطراب کودک می‌شود، زیرا نمی‌داند با انجام رفتاری خاص آیا مورد تنبیه قرار می‌گیرد یا تشویق می‌شود؛ این مسأله تأثیر منفی بر روحیه او گذاشته و کودک با استفاده از این اختلاف نظر والدین فردی سوءاستفاده‌گر می‌شود.

 

نتایج منفی ناهماهنگی تربیت والدین

وی افزود: همچنین با این تناقض کودک بی بندوبار و حرف نشنو خواهد شد، زیرا زمانی که شاهد این رفتار است که پدر برای روش تربیتی مادر ارزشی قائل نشده و مادر نیز به همین صورت عمل می‌کند، دیگر روش‌های تربیتی بر روی او موثر نخواهد بود.

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه باید با کودک طوری رفتار کرد که برای دیگران ارزش قائل شود، یادآوری کرد: کودک بی بند و بار و حرف نشو برای اطرافیان ارزشی قائل نخواهد بود و این مشکل به همین جا ختم نخواهد شد، این کودک در مدرسه و بعد‌ها در اجتماع فردی بی بند و بار، لاقید وبی مسئولیت بار خواهد آمد که هیچ اعتقادی به اصول اخلاقی نخواهد داشت.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار