185625
۲۲ آبان ۱۳۹۷
کمالی‌پور:

نیازی به اصلاح قانون سن ازدواج وجود ندارد/ کودک‎همسری مساله جامعه نیست

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به طرح افزایش حداقل سن ازدواج دختران گفت: «کودک‌همسری در کشور بسیار نادر بوده و با خاطیان در این مورد برخورد قانونی می‌شود و نیازی به اصلاح قانون سن ازدواج وجود ندارد».

به گزارش کودک پرس ،یحیی کمالی پور درباره اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی با موضوع افزایش حداقل سن ازدواج قانونی دختران زیر ۱۶ سال و پسران زیر ۱۸ سال گفت: موضوع کودک همسری از مسائل مهم کشور نیست. از طرفی افرادی که مشمول این قانون می‌شوند تعدادشان به اندازه‌ای نیست که ما نیازمند اصلاح قانون در کشور باشیم. افرادی هم که در این زمینه در سطح کشور شناسایی شدند، با ورود قانون، مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی افزود: شرایط فیزیکی افراد در استان‌های مختلف کشور متغیر است و نمی‌توان برای همه سن ثابتی را در نظر گرفت. بلوغ جسمی و شرعی پیش بینی شده در دادگاه‌های ما بعد از مراجعه افراد، قابل اثبات است. دادگاه با صدور حکم رشد این افراد اجازه ازدواج را برای آن‌ها صادر می‌کند؛ لذا در این حوزه مشکلی وجود ندارد و در گوشه و کنار کشور شاید یک یا دو مورد بیشتر مشاهده نشود و از این رو در این شرایط خاص کشور، این موارد ضرورتی ایجاد نمی‌کند که به اصلاح قوانین بپردازیم.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در انتها درباره نظر کمیسیون در مورد این طرح گفت: بعید به نظر می‌رسد که این طرح در کمیسیون تصویب شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار