185578
۲۲ آبان ۱۳۹۷

خانواده و نوجوان رویکرد ویژه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور

مدیرکل امور استان‌ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: نوجوان و خانواده دو رویکرد جدی فعالیت‌های تخصصی ستاد عالی در سال آینده است که کارویژه‌های آن تعیین و ماموریت هر استان مشخص شده است.

به گزارش کودک پرس ، حسین براتی، در آئین تکریم و معارفه مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در رشت با بیان اینکه کانون‌های مساجد گیلان از کانون‌های موفق کشوری هستند گفت: گیلان دارای ظرفیت مطلوبی در حوزه مساجد است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

مدیرکل امور استان‌ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ارزیابی مدیران را از فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی آنان دانست و تصریح کرد: موفقیت هر مدیری در گروه فعالیت‌های تاثیرگذار وی در حوزه کاری مرتبط است.

وی با بیان اینکه ماموریت شورای سیاست‌گذاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری با نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترسیم شده است اذعان کرد: طبق نگاه جدید اساسنامه، شورای سیاست‌گذاری ستاد و همچنین سند تحول ستاد عالی دو رویکرد به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل امور استان‌ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به ترسیم سند چشم انداز ستاد عالی کانون‌های مساجد اظهار کرد: نوجوان و خانواده دو رویکرد جدی فعالیت‌های تخصصی ستاد عالی در سال آینده است که کارویژه‌های آن تعیین و ماموریت هر استان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در این حوزه به صورت ویژه تدوین و اجرایی می‌شوند اظهار کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ایی در حوزه خانواده جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط کانون‌های مساجد شده است.

 

*کانون‌های مساجد ابزاری جهت ترویج فرهنگ دینی با استفاده از هنر است

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد با بیان اینکه مسئولیت امانت در دست مدیران است گفت: مسئولیت مانند دو امدادی است که از فردی به فرد دیگر واگذار می‌شود.

 

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه در حوزه کانون‌های مساجد با چند مولفه روبرو هستیم اذعان کرد: نخستین مولفه مسجد است که خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید : «أَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلّهِ»: مساجد از آن خدا است.

وی کار برای مساجد توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را دومین مولفه دانست و افزود: در اهمیت مساجد همین بس که حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید: نشستن در مسجد براى من بهتر است از نشستن در بهشت، زيرا كه بودن در بهشت مرا خشنود مى‌سازد و بودن در مسجد موجب رضايت و خشنودى خدايم مى‌باشد.

 

رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد ابزاری جهت ترویج فرهنگ دینی با استفاده از هنر است که باید به‌عنوان مولفه سوم مورد توجه باشد افزود: فرهنگ پایه‌ریز تمدن بشری و هنر که زبان این فرهنگ است مولفه چهارم است و ملزم به استفاده از این زبان جهت تاثیرگذاری بیشتر بر جامعه هستیم.

 

وی با تصریح اینکه مسجد مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌هاست اذعان کرد: مخاطبین کانون‌های مساجد آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان هستند که در صف فعالیت‌های مساجد قرار دارند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوحی از زحمات ۲۲ ساله حجت الاسلام پورابراهیم در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تجلیل و محمدعلی رضوانی نژاد به عنوان مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان معرفی شد.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار