183313
۰۶ آبان ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۳۴۰۰۰کودک استان سمنان از طرح غربالگری بینایی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از آغاز سنجش بینایی کودکان در پایگاه‌های بهزیستی استان خبر داد و گفت: ۳۴ هزار کودک استان سمنان از طرح غربالگری بینایی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا ایزد پور در مراسم آغاز طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا شش سال بابیان اینکه این طرح در راستای ارتقا بینایی و پیشگیری از بیماری تنبلی چشم از سال ۷۴در کشور کلید خورده است، ابراز داشت: امسال ۳۴ هزار کودک استان سمنان از طرح غربالگری بینایی بهره‌مند می‌شوند.

وی بابیان اینکه طرح آمبلیوپی در کشور از سال ۸۷به‌صورت رسمی در سراسر کشور همه‌ساله اجرا می‌شود، اضافه کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۷،  ۹۱هزار و ۳۷۴ کودک استان سمنان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

افزایش ۳۰ درصدی استقبال از طرح غربال گری بینایی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۱۷ هزار کودک استان از طرح آمبلیوپی بهره‌مند شدند، ابراز داشت: این تعداد در سال ۹۶ به میزان ۲۷ هزار کودک رسید که در مقایسه با دو سال گذشته رشد ۳۰درصدی استقبال از این طرح را در بین کودکان استان سمنان نشان می‌دهد.

ایزد پور در ادامه تصریح کرد: ۱۵ مرکز غیردائمی و ۱۲ مرکز دائمی در مناطق شهری و روستایی سراسر استان آماده پذیرش کودکان در بهره‌مندی از طرح آمبلیوپی خواهند بود و همچنین این طرح در مهدکودک‌های تحت پوشش بهزیستی نیز اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه هدف بهزیستی ارائه خدمات مطلوب به آینده‌سازان فردا است، تأکید کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها نسبت به انجام طرح آمبلیوپی در اسرع وقت اقدام و تا پایان آذرماه با کودکان خود به مراکز مشمول طرح غربال‌گری بینایی سراسر استان مراجعه کنند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار