موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
181049
۲۲ مهر ۱۳۹۷
دانشگاه بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزارکرد؛

سمینار تخصصی ادبیات دینی کودک و نوجوان

سومین همایش از سلسله همایش‌های بررسی ادبیات دینی کودک و نوجوان با محوریت آسیب‌شناسی متن و تصویر با هدف ارتقای نسبی سطح علمی ادبیات دینی کودک در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا نویدی مهر دبیر علمی و اجرایی سمینار تخصصی آسیب شناسی تولیدات عاشورایی کودک درگفتگو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ با اشاره به اینکه دانشگاه امام رضا(علیه‌السلام) به عنوان دانشگاه منتسب به عالم آل محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ارتقاء سطح علمی ادبیات کودک را یکی از وظایف خود می‌داند گفت: هرساله تلاش می شود همایش های بیشتری با چشم انداز ارجحیت علمی در حوزه مطالعات دینی در دانشگاه بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) برگزارشود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و همایش‌های هرساله این دانشگاه با موضوع کودک در هفته ای که به همین مناسبت نامگذاری شده گفت: در این همایش به ارتقای نسبی سطح علمی ادبیات دینی در حوزه کودک توجه ویژه ای شده است.

نویدی مهرگفت: این همایش در دو منظر نگاه آسیب شناسی از نظر محتوا و شاخص های متنی و آسیب شناسی از دریچه تصویرگری آثار با نیم نگاهی به موضوع پویا نمایی به نقد و تحلیل آثار تولیدی کودک می پردازد.

 

دبیر علمی و اجرایی سمینار تخصصی ((آسیب شناسی تولیدات عاشورایی کودک)) بیان کرد: کارشناسان صاحبنظردر این همایش با موضوعات آسیب شناسی ادبیات دینی برای کودکان از منظر مخاطب شناسی، مقدمه ای بر مبانی تصویر گری دینی، ادبیات دینی کودک ونوجوان، نقد انیمیشن فهرست مقدس به سخنرانی پرداختند.

 

گفتنی است؛ این همایش در ادامه سلسه همایش های بررسی (( ادبیات دینی کودک و نوجوان)) در19مهر از سوی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شده است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار