180402
۱۸ مهر ۱۳۹۷

برگزاری جشنواره «تئاتر کودک» در کانون پرورش فکری کودکان همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان از برگزاری جشنواره تئاتری که با آثار ارسالی خود کودکان در کانون برگزار می‌شود خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سیدمحمدرضا جوادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان با اشاره به اینکه هفته کودک از شنبه ۱۴ مهر آغاز و تا جمعه ادامه دارد، افزود: طرح کانون و مدرسه به عنوان نخستین برنامه کانون اجرا شد، جشنواره قصه‌گویی، بادبادک‌بازی در تپه عباس‌آباد و همچنین برنامه نقاشی با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست در باغ موزه دفاع مقدس از برنامه‌های اجرایی کانون در این هفته است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های دیگری نیز با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری اجرا می‌شود، ادامه داد: جامعه هدف ما کودکان ۷ تا ۱۷ سال هستند که از برنامه‌های کانون پرورش فکری استفاده می‌کنند.
جوادی با اشاره به وجود ۴۱ مرکز پرورش فکری در سراسر استان اضافه کرد: ۹ مرکز در همدان و باقی در شهرستان‌ها فعال هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: تا سال ۹۵ کانون فقط به افرادی که معلولیت جسمی نداشتند خدمات‌رسانی می‌کرد اما در حال حاضر در مراکز ثابت، مراکز فراگیری افتتاح کردیم که به افراد معلول هم ارائه خدمات می‌کنند.

وی با اشاره به واحدهای سیار بیان کرد: در مناطقی که امکان تأسیس و راه‌اندازی کانون امکان‌پذیر نیست واحدهای سیار اختصاص داده شده که شامل یک ماشین و گنجینه ۸۰۰۰ جلدی کتاب است و به روستاهایی که در شعاع ۳۰ کیلومتری قرار دارند، خدمات‌رسانی می‌کنند.

جوادی با اشاره به بعضی از روستاها که امکان ارسال واحدهای سیار نیست، اعلام کرد: طرحی با عنوان واحد پستی برای این مناطق راه‌اندازی شده که افراد به این مناطق مراجعه و عضوگیری می‌کنند و بر اساس علایق افراد ثبت‌نام کرده و در طول سال دو نوبت کتاب به همراه هزینه برگشت ارسال می‌شود.
وی درباره فعالیت‌های نمایشی کانون اظهار کرد: در کانون واحد نمایش و تئاتر وجود دارد و هر سال جشنواره‌ای با موضوع کودک برگزار می‌شود که در این جشنواره بر خلاف جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک، آثار توسط خود کودکان خلق می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان در پایان گفت: کانون شرکتی دولتی و وابسته به وزرات آموزش و پرورش است، بخشی از اعتبارت توسط وزرات آموزش و پرورش و مابقی توسط فعالیت خود کانون تأمین می‌شود اما نیازها بیشتر از اعتبارت تخصیص یافته است.

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار