180263
۱۷ مهر ۱۳۹۷
معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران خبر داد:

نگهداری ۱۸ کودک مبتلا به ایدز در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی تهران

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در بین کودکان کار و خیابان استان تهران هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای آنها به ایدز و هپاتیت ارائه نشده است اما ۱۸ کودک مبتلا به ایدز و ۸ کودک مبتلا به هپاتیت در مراکز شبانه‌روزی ما پذیرش شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مهشید موقر معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک در مورد آمار کودکان کار و خیابان مبتلا به ایدز در تهران اظهار کرد: تست اچ آی وی و هپاتیت جزو تست‌های اولیه تشخیصی برای پذیرش کودکان در مراکز شبه خانواده و شبانه‌روزی بهزیستی است و در پی غربالگری‌های صورت گرفته در بین کودکان کار و خیابان استان تهران خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای آنها به ایدز و هپاتیت ارائه نشده است.

وی در مورد آمار کودکان مبتلا به ایدز که در مراکز بهزیستی تحت نگهداری و مراقبت هستند، افزود: هم‌اکنون در مراکز شبه‌خانواده بهزیستی استان تهران تعدادی از کودکان مبتلا به ایدز و هپاتیت بدسرپرست یا بی‌سرپرست حضور دارند که اکثراً از مادران معتاد یا بیمار متولد شده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران یادآور شد: طبق آخرین آمار مراکز نگهداری کودکان زیر ۱۸ سال، تاکنون ۱۸ مورد ابتلا به ایدز گزارش شده که ۷ مورد کودکان زیر ۲ سال، ۲ کودک ۴ تا ۶ سال، ۷ کودک ۷ تا ۱۲ سال و ۲ کودک ۱۳ تا ۱۸ ساله بوده است.

موقر در مورد کودکان مبتلا به هپاتیت نیز گفت: ۸ کودک مبتلا به هپاتیت گزارش شده که ۵ نفر زیر ۲ سال و ۳ نفر بین ۴ تا ۶ سال بوده‌اند.

این مقام مسئول در بهزیستی استان تهران در مورد طرح امین خانواده نیز اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی در جامعه، خانواده‌ها را نسبت به فرزندخواندگی کودکان و امین موقت تشویق و ترغیب کنیم، البته در مراکز بهزیستی کودکان مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، سرطان و نقص ایمنی بدن حضور دارند که باید خانواده‌ها در زمینه فرزندخواندگی این کودکان نیز ورود کنند و نگران هزینه‌های درمانی این کودکان نباشند زیرا بهزیستی به آنها کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار