179670
۱۴ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک/ بازدید کودکان از اماکن تاریخی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک با حضور ۶۰۰ نفر از کودکان ۵ تا ۶ سال در قزوین خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «علیرضا وارثی» بیان کرد: از 14 تا 20 مهر ماه با عنوان هفته کودک نامگذاری شده که «آینده را باید ساخت» شعار سال جاری هفته کودک است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: یکی از مهمترین دوره های زندگی هر فردی که حساس ترین مرحله رشد و شکل گیری شخصیت انسان است، کودکی است که توجه به حقوق کودکان به عنوان سرمایه های ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت دوران کودکی، در سال هفته ای با عنوان هفته کودک را داریم که برنامه های متعددی در این هفته برگزار می شود که در سال جاری این برنامه ها به طور ویژه در مهدهای کودک اجرایی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برپایی ایستگاه های نقاشی، اجرای نمایش، سرود، قصه گویی، بازی های گروهی به منطور رشد و تکامل کودکان و غیره از جمله برنامه هایی است که برای کودکان اجرا می شود که این برنامه ها در مهدکودک «مدادرنگی»، «عاطفه»، «رنگارنگ»، «حوض نقاشی»، «آیدا» و «حبه انگور» در قزوین، مهد کودک «مهتاب»، «قصرکوچولوها» و «به رنگ کودکی» در شهرستان آبیک و مهدکودک «کلبه شکلاتی» در محمدیه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت روز کودک از تاریخ 14 تا 19 مهر ماه از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 در مهدکودک های مذکور برای عموم کودکان اجرایی می شود.

وارثی اعلام کرد: نخستین جشنواره فیلم و نقاشی روز ملی کودک ویژه کودکان عادی چهار تا هفت سال، کودکان دارای نیازهای ویژه و کودکان مراکز تحت نظارت سازمان در مقطع سنی چهار تا 12 سال هم برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره با شعار «توانمندی های کودک خود را بشناسیم» و در محورهای نقاشی، عکس و فیلم مستند در 2 بخش فردی و گروهی برگزار می شود که علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 25 مهر ماه فرصت دارند تا اثر خود را از طریق سایتwww.jashnvare.mahdportal.ir ارسال کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: بازدید کودکان مهدهای کودک از اماکن تاریخی و موزه ها، افتتاح باشگاه های کتابخوانی و بازدید مسئولان استانی از مراکز مهدکودک و شبه خانواده و توانبخشی از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته ملی کودک در قزوین برگزار می شود.

وی اعلام کرد: یکی از برنامه های ویژه در هفته کودک در قزوین، برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک است که با حضور 600 نفر از کودکان 5 تا 6 سال مهدهای کودک برگزار می شود.

وارثی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره پرواز بادبادک ها با شرکت کودکان به همراه خانواده هایشان در پارک فدک برنامه دیگری است که به مناسبت هفته ملی کودک اجرایی می شود.

وی یادآور شد: برگزاری همایش سه ساله های حسینی با حضور 600 کودک از مهاد کودک در یکی از حسینیه های قزوین از دیگر برنامه هایی است که در هفته ملی کودک برگزار می شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار