179590
۱۴ مهر ۱۳۹۷
مدیر کل بهزیستی فارس:

۷۹ درصد از کودکان خیابانی در شیراز غیر ایرانی هستند

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: ۹۰ درصد کودکان کار در خیابان‌های شیراز پسر، ۷۹ درصد غیر ایرانی و ۲۱ درصد ایرانی و طی ۶ ماه گذشته نیز ۴۱۱ کودک خیابانی به مرکز ساماندهی راهی شدند.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی موسوی در نشست خبری به مناسبت ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک تصریح کرد: توجه به کودکان بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به پتانسیل و توانمندی که در کودکان وجود دارد بایستی برنامه ریزی دقیق و مناسب برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی با بیان این مطلب که تاکنون هیچ تخلفی با عنوان ترویج و تبلیغ آموزه‌های ضد فرهنگی و مغایر با ارزش‌های دینی ایرانی و اسلامی در مهدکودک‌ها و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی استان گزارش نشده است افزود: به مناسبت هفته کودک برنامه‌هایی از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه همزمان با سراسر کشور در استان فارس با برگزاری مراسم مختلف به صورت جشنواره، همایش، نمایشگاه، مسابقه و بازدید به منظور یادآوری اهمیت حقوق کودکان به مردم و مسئولان و ایجاد روحیه نشاط و مشارکت در کودکان برگزار می شود.

 

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: در حال حاضر در استان فارس بیش از ۱ هزار و ۱۰۰ مهد کودک و مراکز رفاه کودک و خانواده تحت نظارت اداره کل بهزیستی در بخش دولتی و غیر دولتی در نقاط مختلف استان به حدود ۴۰ هزار کودک در گروه‌های سنی مختلف خدمات تربیت و آموزشی ارائه می‌دهند.

موسوی تصریح کرد: ۶۴۹ روستا مهد، ۲۷ مهد قرآنی و آدینه مهد در تمامی مصلاهای نماز جمعه فعالیت می‌کنند که بر مهدها نظارت دقیق همراه با حمایت انجام می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که در جهت تأمین نیازمندی‌های غذایی کودکان به ۱۷ هزار کودک در مهدهای حاشیه و روستاها یک وعده‌غذای گرم می‌دهیم  افزود: کسانی که توان مالی برای ثبت‌نام کودکانشان در مهد را ندارد ۵۰ درصد تخفیف یا بدون هیچ مبلغی پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص آمار کودک‌آزاری و همسر آزاری بیان کرد: طبق آمار سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۰۰ مورد کودک‌آزاری و همسر آزاری گزارش شده است.

 

موسوی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کودکان کار و خیابانی پسر هستند، اظهار داشت: ۷۹ درصد این کودکان غیر ایرانی و ۲۱ درصد ایرانی هستند که ۸۰ درصد آن‌ها جز کودکان کار و ۲۰ درصد کودک خیابانی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: فقر مادی و فرهنگی موجب کار کودکان می‌شود و بیشتر کودکان کار و خیابانی والدین معتاد دارند، برخی کودکان به جهت مهارت‌آموزی کار می‌کنند که این‌ جز اهداف  جامعه ما نبوده و کودکان زیر ۱۸ سالی که به دلایل مختلف مجبور به کار کردن هستند از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند.

موسوی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی را دارای ۱۱ عضو عنوان کرد گفت :بهزیستی نیز به‌ عنوان یکی از متولیان بعد از انتقال کودکان به مراکز نگهداری، کارهای مرتبط با تست روانی، آزمایش سلامت، مشاوره و آموزش به کودکان و والدین و ارائه خدمات حمایتی را انجام می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۱۱ کودک به مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شیراز منتقل شدند که تعدادشان نسبت به گذشته افزایش پیداکرده است و به‌ناچار یک مرکز نیز در مرودشت راه‌اندازی کردیم.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار