178927
۱۰ مهر ۱۳۹۷

اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی همزمان با هفته کودک در آذربایجان غربی

هم زمان با هفته ملی کودک ۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی گفت: امسال در هفته کودک با شعار ” آینده را باید ساخت ” ۲۰۰ برنامه مختلف در ۲۳ مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار شهری و روستایی و ۴ مرکز پستی کانون استان اجرا می‌شود.

زاهدی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک با ایام ماه محرم مقارن شده است؛ رویکرد برنامه‌های هفته ملی کودک عاشورایی بوده و در عین حال توجه به مسایل و مشکلات مبتلابه جامعه مانند مشکلات محیط زیستی، بحران انرژی و آب، حق آموزش و حوزه فضای مجازی و فن آوری‌های نوین می‌باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: داشتن جامعه‌ای ایده آل و قدرتمند، نیازمند کودکانی است که از دوران کودکی برای آن‌ها برنامه ریزی شده است چرا که غفلت از کودک غفلت از آینده جامعه می‌باشد به همین خاطر تمامی نهاد‌ها بخصوص دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در قبال کودکان مسئولیت سنگینی دارند که با داشتن برنامه‌های اصولی می‌توانند به این مقوله دست یابند.

وی در ادامه در خصوص اهمیت دوران کودکی نیز گفت: توسعه هر کشوری بطور یقین توسط انسان صورت می‌پذیرد و بدون توسعه انسانی هم هیچ کشوری به توسعه دست نخواهد یافت وتوسعه انسانی نیز از همان کودکی شروع می شود و نتیجه و ثمره آن را در آینده جوامع می‌بینند. از این لحاظ هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است که می‌توانیم موضوعات، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان را در جامعه نهادینه نماییم.

زاهدی با اظهار اینکه یک سوم جمعت استان شامل یک میلیون نفر را کودکان و نوجوانان صفر تا ۱۸ سال تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر، از برنامه‌های کانون در ۳ حوزه فعالیت مثل کتابخانه‌های ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودک، ایجاد فضای با نشاط برای کودکان، معرفی سازمان‌های فعال در حوزه کودک و برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و نیاز کودکان امروز، هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی کودک را از مهمترین اهداف هفته ملی کودک برشمرد.

همچنین اجرای بازی‌های بومی و محلی در مراکز، اجرای طرح کتابخوانی و قصه گویی و نمایش عروسکی برگزاری مسابقه بادبادکها، ثبت نام تمامی کودکان در کتابخانه‌های کانون بصورت رایگان، بازدید از میراث فرهنگی و دیدار با ائمه جمعه شهرستان و مسئولان ازجمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی کودک توسط کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.
گفتنی است: چهاردهم تا بیستم مهر ماه هفته ملی نام گذاری شده است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار