موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
178457
۰۸ مهر ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم تصویب شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی را تصویب کرده است که ۱۰ تا ۱۱ درس در پایه دوازدهم برای هر رشته، امتحان نهایی است البته هنوز به تأیید رئیس جمهور نرسیده است.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز آغاز تحصیل دانشجومعلمان بود؛ امسال از دو طریق امکان جذب دانشجومعلم فراهم شد که تعداد ۱۸ هزار نفر برای مقطع کارشناسی بود و با ماده ۲۸ بالغ بر ۳۳ هزار نفر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل ‌شدند.

وی در خصوص به‌کارگیری زودتر دانشجومعلمان در آموزش و پرورش، ادامه داد: بر اساس طرحی در نظر داریم با ایجاد تغییر در برنامه درسی دانشجویان بتوانیم از سال دوم تحصیل آنها، همزمان بتوانند تدریس هم داشته باشند.

بطحایی درباره کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: در اولین روز سال تحصیلی با تمام استان‌ها وضعیت نیروی را کنترل کردیم، کمبود نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم بوده است و اکنون با روش‌های مختلف کسری معلم در کلاس نداریم نداریم مگر در مواردی در روستاها و مناطق دور دست که برای رفع این کمبودها نیز باید از نیروهای خرید خدمات استفاده شود.

وی تصریح کرد: مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش در حال رصد  است و گزارش‌های رسیده حاکیست مشکل جدی کمبود معلم نیست و اگر موردی سراغ دارید، اعلام کنید.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره تراکم بالای کلاس‌های درس گفت: تراکم بالاست به خصوص در دوره ابتدایی در برخی مواقع تراکم خیلی زیاد است؛ ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

وی درباره به کارگیری معلمان پیشکسوت افزود: معلمان پیشکسوتی که دعوت به کار می‌شوند همه جزو معلمان موفق هستند و توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را برای کلاس درس دارند.

بطحایی با بیان اینکه تا ۶ سال آینده تعداد دانش‌آموزان رو به افزایش است به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد، اظهار کرد: نرخ جمعیت دانش‌آموزی بعد از ۶ سال به ثبات می‌رسد و از سویی میانگین سنوات خدمت کم شود و چالش نیروی انسانی کاهش می‌یابد بنابراین مشکل نیروی انسانی تا ۵ یا ۶ سال آینده است.

 

وی درباره دروس امتحان نهایی نیز گفت: شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی رشته‌های مختلف برای پایه دوازدهم را تصویب کرده است که در هر رشته ۱۰ تا ۱۱ درس جزو دروس امتحان نهایی است البته هنوز به تأیید رئیس جمهور نرسیده است.

 

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار