موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
210788
۲۵ آذر ۱۳۹۸

پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی به ۹۸.۴ درصد رسید

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با بازگشت ۴۰ هزار كودك بازمانده از تحصیل به كلاس درس، پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی به ۹۸.۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسید.

به گزارش کودک پرس ، صادق صادق پور اظهار كرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش در قالب اجرای طرح انسداد بی سوادی است كه در این راستا پوشش تحصیلی در سال تحصیلی آینده به 98.7 درصد خواهد رسید.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید از نگاه وزارت آموزش و پرورش طبق آماری كه مركز آمار ارائه كرده حدود 1.6 درصد از كودكانی لازم التعلیم، همچنان جزء كودكان بازمانده از تحصیل محسوب می شوند.

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری حدود هفت میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند.

وی نبود آمار دقیق از كودكان بازمانده از تحصیل را ناشی از مهاجرت و فوت و ثبت نشدن احتمالی آمار این گروه از كودكان در فهرست مراكز آماری دانست.

*كمبود 20 هزار معلم ابتدایی

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اكنون این وزارتخانه با اضافه شدن سال تحصیلی ششم به مقطع ابتدایی با 20 هزار كمبود معلم مواجه است.

صادق پور افزود: وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری با بهره گیری از سایر معلمان در قالب اضافه كاری و ارائه بسته های حمایتی به مدارس غیردولتی توانست كمبود نیروی موجود را در این مقطع جبران كند.

وی اضافه كرد: بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش برای سنوات آینده تحصیلی برای دانش آموزانی كه پارسال در این طرح قرار گرفته اند، همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: از سال آینده تحصیلی نمره بار دیگر به ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان این مقطع افزوده می شود.

صادق پور افزود: قرارگیری نمره به عنوان یكی از ابرازهای ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان به حساب خواهد آمد كه در كنار ارزشیابی توصیفی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی اضافه كرد: بررسی ها نشان داده كه ارزشیابی توصیفی اقدام مناسبی در راستای ارتقای كمی و كیفی تحصیلی دانش آموزان بوده و موفقیت خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است.

صادق پور ملاك ادعای موفقیت آمیز بودن ارزشیابی توصیفی تحصیلی در مقطع ابتدایی را افزایش میزان قبولی این گروه از دانش آموزان در آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دانست.

به گفته وی 70 درصد از دانش آموزانی كه مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان قبول شده اند، دانش آموزان با ارزشیابی توصیفی بودند.

مدیركل دفترآموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با مهم توصیف كردن آموزش مقطع ابتدایی گفت: در بیشتر كشورهای پیشرفته از جمله ژاپن میزان حقوقی كه به معلمان ابتدایی پرداخت می شود؛ گاها چند برابر حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه هاست.

صادق پور افزود: با این رویكرد انگیزشی بیشتر دانش آموزان نخبه و دارای رتبه های برتر دانشگاهی در این كشورها به معلمی در مقاطع ابتدایی تمایل دارند.

وی معتقد است: در كشور ما نیز برای ارتقای سطح كمی و كیفی تحصیلی و ایجاد انگیزه در معلمان برای مقطع ابتدایی باید به این قشر توجه بیشتری شود و این رویكرد نیز در دولت تدبیر و امید وجود دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار