موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
178384
۰۷ مهر ۱۳۹۷
در نشست برنامه ریزی روز ملی کودک مطرح شد:

انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به کودکان لازم و ضروری است

در نشست برنامه‌ریزی برای روز ملی کودک در رشت مسئولان برلزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مردم نهاد در راستای انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به کودکان تأکید کردند.

به گزارش کودک پرس ، نشست برنامه ریزی برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد. روز جهانی و هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه و با شعار «آینده‌ را باید ساخت» برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اهمیت برنامه های حوزه کودک، اظهارکرد: توجه به این حوزه و سرمایه گذاری برای اجرای برنامه هایی با محتوای فرهنگی برای کودکان بسیار مهم است.

مونا ابرو فراخ با تأکید بر انتقال ارزش ها و فرهنگ اسلامی و ایرانی به کودکان، افزود: کودکان نسل آینده جامعه را تشکیل می دهند انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به این قشر مهم بوده و مسئولان باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید با ایجاد فرصت های مناسب تجربه اندوزی برای کودکان آنها را برای زندگی در جامعه آماده کنیم، گفت: باید در این زمینه از ظرفیت های استانی و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه کودک بهره گیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه برای اجرای برنامه در حوزه کودک باید به مناطق کم‌تر برخوردار و روستایی باید بیشتر توجه شود، تصریح کرد: وجود برنامه ریزی مدون در راستای انتقال ارزش های فرهنگی به کودکان لازم و ضروری است.

 

دغدغه های زیست محیطی و توجه به فضای مجازی در اولویت برنامه های حوزه کودک 

در ادامه این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه توجه به نیازهای کودکان و برنامه‌ریزی در این زمینه در اولویت برنامه های این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و بهره گیری از مشارکت کودکان در اجرای برنامه ها و توجه به هویت ملی و آموزه های دینی و حقوق کودکان از اولویت هایی است که در کانون پرورش فکری به دنبال آن هستیم.

اسفندیار ضیایی دغدغه‌های زیست‌محیطی، حق آموزش، بحران آب، یادآورشدن اهمیت حوزه فضای مجازی و ایجاد فرصت‌های برابر برای کودکان را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در سال جاری به آن توجه می شود.

وی با بیان اینکه روز جهانی و هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری است، گفت: «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، رسانه و ارتباطات»، «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» روز شمار هفته ملی کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها برای اجرای برنامه در حوزه کودک، خاطرنشان کرد: باید در سایه تعامل و هم افزایی بین دستگاهی برنامه های با محتوای ملی، فرهنگی و اسلامی برای کودکان اجرا شود.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار