موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
17734
۱۷ خرداد ۱۳۹۶

نیمه تمام ماندن ساخت 4 مرکز کانون پرورش فکری در خراسان‌شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی گفت: با گذشت هشت سال، هنوز عملیات احداث چهار مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در استان نیمه تمام مانده است.

به گزارش کودک پرس، منیر صادقی در نشست خبری اظهارکرد: در حال حاضر با گذشت هشت سال پروژه های شهرستان های فاروج، مانه و سملقان، جاجرم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و پروژه شیروان نیز در مرحله فندانسیون به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

وی با بیان اینکه هر چه از زمان تکمیل این پروژه ها بیشتر بگذرد به تناسب روند تخریب آن نیز شکل می گیرد، ادامه داد: در مجموع به منظور تکمیل این چهار پروژه ها بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

صادقی با اشاره به ساخت پروژه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فراگیر در بجنورد، عنوان کرد: این مجموعه با مساحت سه هزار و 200 متر مربع در سه طبقه و دارای امکاناتی از قبیل کتابخانه، مخرن و آمفی تئاتر است.

وی یادآورشد: این مرکز فراگیر از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است که با اعتبار 50 میلیارد ریال از محل سفر رهبری در حال ساخت بوده که امیدواریم تا مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

صادقی با اشاره به وجود پنج کتابخانه سیار روستایی در استان، افزود: طی سال جاری دو کتابخانه سیار شهری به منظور پوشش حاشیه شهر و یک کتابخانه سیار روستایی نیز برای ارائه خدمات به مناطق محروم افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه باید به ازای هر 10 هزار کودک و نوجوان یک مرکزکانون پرورش فکری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پروژه هایی که طی سال جاری به بهره برداری می رسد در مجموع هشت مرکز کانون پرورش فکری وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 150 میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت پروژه های کانون در استان هزینه شده است، عنوان کرد: به منظور تکمیل همه پروژه های متوقف شده 35 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

صادقی ادامه داد: با توجه به وجود 168 هزار دانش آموز در استان حدود 16 مرکز مورد نیاز است، بنابراین با اتمام همه پروژه های نیمه تمام باز هم باید سه پروژه دیگر تعریف شوذ.

وی یادآورشد: در صورتی که همه پروژه های نیمه تمام موجود در استان به بهره برداری برسد میزان سرانه فضا در کانون پرورش فکری از یک هزار و 500 متر مربع به 9 هزار مترمربع افزایش خواهدیافت.

وی با اشاره به راه اندازی کانون زبان ایران در مرکز استان، ادامه داد: متاسفانه فقط یک شعبه از این مرکز در استان فعالیت می کنند که حدود یک قرن سابقه داشته و از برند های معتر در زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

صادقی با اشاره به ایام تابستان و اوقات فراغت، گفت: در کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان کلاس های ویژه ای در بخش های نجوم، ورزشی، سفال، ادبی، موسیقی و نقاشی برگزار می شود و افراد در گروه سنی پنج تا 18 سال می توانند از این کلاس ها بهرمند شوند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار