17654
۱۳ خرداد ۱۳۹۶

کارگاه‌های ادبی و هنری ماه رمضان در آذربایجان‌غربی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری با موضوع رمضان در استان گفت: این كارگاه‌هاي ادبي در طول ماه مبارك رمضان در مراكز ثابت كانون در اروميه و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس، جواد زاهدی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری با موضوع رمضان در استان اظهار داشت: این کارگاه‌های ادبی در طول ماه مبارک رمضان در مراکز ثابت کانون در ارومیه و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ماه مبارک، آشنایی با احکام بر پایه خلاقیت و اندیشه ورزی برگزار می‌شود افزود: برای مثال این کار از طریق جدول کلمات متقاطع با موضوع احکام که توسط مربی تنظیم شده یا بازی مار و پله که در ابعاد بزرگ طراحی می‌شود و عضو به جای مهره در بازی قرار می‌گیرد، صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره بین‌المللی رضوی خبر داد و گفت: در این جشنواره که در دهه کرامت برگزار شده و تاکنون 75 اثر از استان به بخش کشوری راه یافته است، امید آن می‌رود که با توجه به سابقه استان در سال‌های گذشته که برگزیدگانی در چند بخش داشته، امسال نیز داشته باشد.

 وی تصریح کرد: هم‌اکنون تنها بخش قصه‌گویی جشنواره رضوی باقی مانده و در کل تصمیم گرفته شده مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی در ماکو برگزار شود که یک بخش از این جشنواره نیز به جشنواره رضوی اختصاص دارد.

زاهدی بیان کرد: این قصه‌گویی هم‌اکنون در مرحله کتابخانه‌ای است و هیچ گونه داوری برای ورود به مرحله استانی انجام نشده و آماری در دست نیست و مربیان در حال قصه‌گویی برای کودکان در مراکز هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان زیر 6 سال نیز برنامه دارد اظهار داشت: در این رابطه نقاشی، پرورش خلاقیت، سفالگری، موسیقی و کاردستی کلاس‌هایی هستند که برای کودکان زیر 6 سال در نظر گرفته شده و تصمیم‌گیری برای برگزاری این کلاس‌ها به پیشنهاد استان و تایید تهران بوده اما تصمیم‌گیری برای برگزاری عنوان کلاس‌ها استانی است و با توجه به درخواست خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از توجه جدی به فعالیت‌های پژوهش‌محوری در تابستان امسال برای کودکان و نوجوانان خبر داد و بیان کرد: امسال پژوهش و برنامه‌های پژوهش محور افزایش می‌یابد برای مثال کودکان با فعالیت‌ها علوم و نجوم به شیوه پژوهشی و عملی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اردوهای تابستانی برای کودکان و نوجوانان کانونی پیش‌بینی شده است گفت: در این اردوها 80 تا 120 نفر شرکت می‌کنند و هر سال یک محور مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد برای مثال بازی‌های بومی‌محلی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و کتابخوانی از موضوعاتی بوده که تاکنون به آن‌ها پرداخته شده اما تاکنون شیوه‌نامه برگزاری اردوهای سال 96 به استان نرسیده است.

زاهدی با اشاره به راه‌اندازی مراکز فراگیر در کانون تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن این مرکز بی شک راه درازی برای رسیدن به بهترین‌ها و ایده ‌غالب‌های این عرصه در پیش است و مربیان این مراکز دوره‌های تخصصی را به مرور گذرانده اما خانواده‌ها از این مرکز به خوبی استقبال می‌کنند و تا کنون بیش از 45 کودک و نوجوان داری نیازهای ویژه در این مرکز ثبت نام کرده‌اند.

منبع : فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار