175076
۱۹ شهریور ۱۳۹۷

فدایی‌حسین «سرخک از سرزمین سلامت» را با هنرجویان کارگاه مربیگری تئاتر کودک اجرا می‌کند

نمایشنامه‌نویس و مدرس تئاتر گفت: نمایش «سرخک از سرزمین سلامت» نوشته دیوید وود را با همکاری هنرجویان کارگاه مربیگری تئاتر کودک که دو سالی است در استان قم برگزار شده، اجرا می‌کنم.

به گزارش کودک پرس ، سید حسین فدایی‌حسین از اجرای «سرخک از سرزمین سلامت» در استان قم خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد آموزشی که در کار‌هایم دارم، 12 نفر را به واسطه کارگاه آموزشی با تئاتر خلاق آشنا کرده‌ام که این افراد به همراه چند نفر که به همکاری و یادگیری در پروسه تولید یک نمایش علاقه‌مند بودند، در این پروژه با من همراه خواهند بود.

وی با اشاره به مضمون این نمایش اظهار کرد: «سرخک از سرزمین سلامت» نمایشی درباره سلامتی و بهداشت است. اتفاقات نمایش در سرزمین سلامتی رخ می‌دهد که با ورود ویروسی آدم‌ها آلوده می‌شوند.

این مدرس تئاتر خلاق در خصوص تغییرات ایجاد شده در این اجرا بیان کرد: متن را با توجه به مدت زمان طولانی که اجرا می‌طلبد، کوتاه کرده‌ایم تا کمتر از یک ساعت شود و بچه‌ها حوصله تماشا کردن آن را داشته باشند، البته ممکن است ما سرخک را به بیماری دیگری تغییر دهیم مثل میکروب بیماری که با آلودگی به وجود می‌آید. ما سعی داریم این موضوع را به یک بیماری خاص اختصاص ندهیم.

وی در سخنانش درباره مکان اجرای این اثر گفت: در صورت به وجود آمدن شرایط لازم برای اجرا این اثر را در سایر فضاهای نمایشی اجرا خواهم کرد.

فدایی‌حسین در سخنانش تأکید کرد: فعالیت نمایش خلاق در کارگاه آموزشی را به سمت تئاتر با کودک و نوجوان برده‌ام تا بچه‌ها تجربه بازی و اجرای نمایش هم پیدا کنند.

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار