17469
۰۴ خرداد ۱۳۹۶

پروانه در پوستر جشنواره فیلم کودک نماد چیست؟

در طراحی پوستر دوست داشتم آگاهی بخشی و روشن شدن ذهن کودک را مدنظر قرار دهم به همین خاطر از نماد پروانه استفاده کردم که در عین اینکه برگرفته از نشان جشنواره کودک است به نوعی نماد انسان‌هایی است که می‌توانند مثل پروانه از موجودات خام و ناآگاه به انسان‌هایی با فکر و آگاهی تبدیل شوند.

به گزارش کودک پرس، طراح پوستر سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در پاسخ به این سؤال که چرا چهره کودک مشخص نیست، گفت: نمی‌خواستم اشاره‌ای به جنسیت کودک داشته باشم و خود کودک مدنظر بود، از آنجا که جشنواره برای کودکان و نوجوانان است، برای من مهم بود که کودک محور باشد به همین سبب شخصیت کودک تقریباً تمام فضا را در برگرفته است.

مرضیه سرمشقی در خصوص طراحی پوستر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: تجربه کار برای کودک را داشته‌ام و معتقدم اگر هم‌زمان با جسم کودک، ذهن او نیز پرورش یافته و آگاه شود، آینده روشن‌تری را برای او شاهد باشیم.

وی افزود: در طراحی پوستر دوست داشتم آگاهی بخشی و روشن شدن ذهن کودک را مدنظر قرار دهم به همین خاطر از نماد پروانه استفاده کردم که در عین اینکه برگرفته از نشان جشنواره کودک است به نوعی نماد انسان‌هایی است که می‌توانند مثل پروانه از موجودات خام و ناآگاه به انسان‌هایی با فکر و آگاهی تبدیل شوند.

سرمشقی با بیان اینکه در پوستر پروانه‌ها از سینما به سمت ذهن و روح کودکان به پرواز در می‌آیند، یادآور شد: سعی کردم نشانی از شهر اصفهان را هم با استفاده از نگاتیو سینما به شکل آثار باستانی اصفهان در پایین پوستر طراحی کنم تا فضای شهر اصفهان هم تداعی شود.

وی با اشاره به اینکه رأفت هاشمی نیز در طراحی این پوستر همکاری داشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته پوستر جشنواره تئاتر عروسکی و هویت بصری جشنواره را هم به عهده داشتم و اغلب کارهایم در قالب هنرهای تصویری و تجسمی در حوزه کودک بوده است.

این هنرمند گرافیست اذعان کرد: تصویرگری کتاب کودک را هم تجربه کرده‌ام، با وجود اینکه در مقطع کارشناسی نمایش خوانده‌ام ولی برای ارشد دوباره به رشته هنرستانم که گرافیک بود بازگشتم و اکنون در هر دو رشته فعالیت می‌کنم.

سرمشقی اضافه کرد: کار برای کودک را از روی علاقه انجام داده‌ام و هرگاه کار کودک کرده‌ام ذهنم آزادتر بوده و ایده‌های فراوانی به ذهنم رسیده است در واقع هنگام کار برای کودک خوشحال‌تر هستم.

وی تأکید کرد: مخاطب پوستر کودکان و نوجوانان خواهند بود اما فقط برای کودکان هم نخواهد بود و امیدوارم برای دیگران هم قابل‌توجه باشد.

طراح پوستر سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در پایان یادآور شد: این پوستر فرآیندهای مختلفی را طی کرده اما با توجه به اینکه مسؤولان همواره لحظات آخر به سراغ ما می‌آیند، ظرف مدت یک ماه به سرانجام رسیده است.

منبع : فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار