174444
۱۳ شهریور ۱۳۹۷

افزایش بی‌سابقه کودک‌آزاری در انگلیس

تازه‌ترین آمار آژانس جرائم ملی انگلیس نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۸۰ هزار نفر در این کشور به عنوان تهدید جنسی برای کودکان در فضای مجازی شناسایی شده اند که این رقم در قیاس با چهار سال قبل از آن، ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کودک پرس ، تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که تنها در ماه جولای گذشته 130 متهم شامل یک مأمور اسبق پلیس و پنج آموزگار در رابطه با آزار جنسی کودکان دستگیرشده‌اند. از این میزان همچنین 13 تن سابقه‌دار و 19 تن دیگر در مشاغل مربوط به امور تفریحی کودکان فعال بوده‌اند. این سازمان انگلیسی همچنین هشدار داده است که آمار آزار جنسی کودکان زیر 10 سال در فضای مجازی رو به افزایش است.
ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس امروز در واکنش به این خبر، به غول‌های اینترنتی هشدار داد که برای مقابله با این معضل دست بجنبانند، در غیر این صورت قوانین تازه‌ای را برای برخورد با متخلفین وضع خواهد کرد.

وی اظهار داشت: برخی تارنماهای اینترنتی نسبت به حذف مطالب مربوط به آزار جنسی استنکاف می‌کنند. این در حالی است که به گفته او، مساله آزار جنسی کودکان در انگلیس به‌شدت رو به گسترش است.

وزیر کشور انگلیس از نام بردن شرکت‌های اینترنتی که با خاستگاه دولت انگلیس منطبق نیستند، خودداری کرد بااین‌حال جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس هفته گذشته گفته بود که گوگل با دولت این کشور همکاری نمی‌کند.
این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که به‌تازگی مساله آزار جنسی از سوی روحانیون کلیسا خبرساز شده است.

تحقیقات هیات منصفه ای در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از هزار فرد زیر سن قانونی که قابل‌شناسایی هستند هدف آزار 300 کشیش در کلیسای کاتولیک ایالت پنسیلوانیا قرارگرفته‌اند. در ایرلند نیز گفته می‌شود بیش از 9 هزار مورد آزار جنسی در کلیساها گزارش‌شده است.
پاپ فرانسیس هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به کاتولیک‌های جهان ضمن محکوم کردن آزار جنسی از سوی کشیش‌ها و سرپوش گذاشتن بر این جرائم خواستار پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری شده است.

این مقام مسیحی در نامه اخیر خود با اشاره به درد دل‌ قربانیان که برای مدت‌های طولانی نادیده گرفته ‌شده نوشته است: ‘به‌عنوان جامعه کلیسایی باشرم و ندامت اذعان می‌کنیم که به وظیفه خود عمل نکردیم، به‌موقع عمل نکردیم، و ابعاد و عمق زیانی که بر زندگی بسیاری تحمیل شد را درک نکردیم. ما از کودکان مراقبت نکردیم و آن‌ها را به حال خود رها کردیم.’

او همچنین طی اظهاراتی در سفر اخیرش به ایرلند پذیرفت که برخورد نامناسب مقام‌های این کلیسا با جنایت‌های نفرت‌انگیز سوءاستفاده روحانیون کاتولیک از کودکان، همچنان مایه شرمساری این نهاد مذهبی است.
ژانویه گذشته دولت آلمان قانونی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن شبکه‌های اجتماعی موظف هستند تا ظرف مدت کوتاهی مطالب غیرقانونی را از فضای اینترنتی حذف کنند، در غیر این صورت 50 میلیون یورو جریمه می‌شوند.

وزیر کشور انگلیس نیز هشدار داده است که چنانچه شرکت‌های اینترنتی در انگلیس تدابیر لازم را برای حذف مطالب غیرقانونی از فضای مجازی لحاظ نکنند، قوانین مجازاتی را در این رابطه به اجرا خواهد گذاشت.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار