174440
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خبر داد؛

شناسایی ۱۳۴ هزار کودک دچار سوءتغذیه/ شاید برخی از خدمات گران را تعطیل کنیم

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۳۴ هزار کودک دچار سوءتغذیه در سطح کشور شناسایی شدند که به دلیل کمبود اعتبارات تنها ۱۰۰ هزار کودک می‌توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه رهبر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در کمیته امداد کارهای خوبی انجام شده و یا در حال انجام است، اظهار داشت: تعاملات بین مسؤولان سبب مرتفع شدن مشکلات در استان‌ها می‌شود.

وی از شناسایی 180 روستای فاقد برق در 10 استان کشور خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 32 روستا در خراسان‌جنوبی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد: در راستای اجرای این برنامه ظرف مدت یک ماه باید نیازهای روستاییان اعم از تأمین نیازهای غذایی، پوشاک ، لوازم زندگی، منبع آب، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام و سایر نیازها شناسایی شود.

 

رهبر اعلام کرد: جهت تحقق این برنامه منابع مالی با اعتبار 17 میلیارد تومان از طریق خیران و رئیس کمیته امداد پیش بینی و تأمین شد.

وی با بیان اینکه باید تا 15 شهریور ماه تأمین نیازهای اولیه روستاهای شناسایی شده عملیاتی شود، تبیین کرد: در مرحله دوم این برنامه باید به سراغ روستاهای مشابه این روستاها برویم که آب و برق دارند ولی وضعیت زندگی مردم شبیه همان روستاهایی است که در فاز اول شناسایی شده است.

 

شناسایی 180 روستای فاقد برق

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در این 180 روستای شناسایی‌شده تفاوتی بین مددجویان و غیرمددجویان نیست و خدمات‌رسانی به صورت یکسان انجام می‌شود.

رهبر به افزایش مستمری‌گیران کمیته امداد اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان افزایش مستمری مددجویان امداد اعلام شد که چهارهزار میلیارد تومان در سال گذشته ابلاغ و امسال نیز مابقی اعتبار با افزایش 12 درصدی یعنی 500 میلیون ابلاغ شد که از این میزان 23 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص و مابقی آن دو هزار و 220 میلیارد تومان است که باید مددجوی جدید گرفته شود.

 

تحت  پوشش قرار گرفتن 35 هزار خانواده زندانی

 وی با بیان اینکه 35 هزار خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، تصریح کرد: این خانواده‌ها از تمام خدمات این نهاد حمایتی جز خرید و ساخت مسکن بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) به یکی از مصوبات انجام‌شده در خصوص خانواده‌های زندانیان اشاره و مطرح کرد: چنانچه سرپرست خانوار آزاد شود و شغلی نداشته باشد می‌تواند از وام اشتغال بهره‌مند شود.

رهبر با اشاره به وضعیت اقتصادی و تورم، بیان داشت: با وجود گرانی و تورم غصه‌های کمیته امداد نیز زیاد شده و این امر سبب افروده شدن تعداد مراجعان به این نهاد حمایتی شده است.

 

شاید برخی از خدمات گران را تعطیل کنیم

وی اعلام کرد: اگر مشکلات اقتصادی کشور بیشتر شود شاید برخی از خدمات گران را تعطیل کنیم و تنها به ارائه خدمات موردی بپردازیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون و 560هزار خانوار خبر داد و گفت: مستمری بگیران این نهاد حدود سه میلیون نفر هستند و همچنین 500 هزار نفر به صورت موردی از این نهاد حمایتی خدمت دریافت می‌کنند.

رهبر با اعلام اینکه 570 هزار خانوار در مناطق مرزی و محروم با ضریب محرومیت 8 و 9 تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تبیین کرد: همچنین 304 هزار دانش‌‌آموز و 62 هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی سرانه هر دانش‌آموز را 100 هزار تومان اعلام و مطرح کرد: این سرانه در مناطق مرزی به صورت کالا در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و مابقی سرانه‌ها به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

خدمات یکسان امداد به مردم مناطق عادی و محروم

معاون حمایت و سلامت خانواده  کمیته امداد امام خمینی (ره) به تفاوت خدمات مستمری بگیران عادی و مناطق مرزی و محروم اشاره کرد و گفت: تمام خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود یکسان است به جز سرانه مستمری‌بگیران که این مهم درمناطق مرزی 20 درصد نسبت به مناطق عادی بیشتر اسست.

رهبر از تحت پوشش قرار گرفتن 26 هزار بیمار صعب‌العلاج و 100 هزار کودک دارای سوءتغذیه خبر داد و گفت: 134 هزار کودک دچار سوء تغذیه در سطح کشور شناسایی شدند که به دلیل کمبود اعتبارات تنها 100 هزار کودک می‌توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

وی مطرح کرد: این کودکان تا شش ماه تحت کنترل هستند و اگر سوء تغذیه آن‌ها رفع نشد شش ماه دیگر نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار