موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
173585
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

۳.۳ میلیون کودک تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هر سال کودکان سه تا ۹ سال تحت پوشش طرح پیشگیری و غربالگری تنبلی چشم قرار می‌گیرند گفت: سال گذشته ۳.۳ میلیون کودک تحت پوشش پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، مینو رفیعی در آیین بهره‌برداری از مرکز غربالگری شنوایی بندر دیربا اشاره به اجرای غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در مدت 22 سال اظهار داشت: پیشگیری از تنبلی چشم در قالب برنامه‌های غربالگری از 22 سال گذشته تاکنون در سازمان بهزیستی در استان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال کودکان سه تا 9 سال تحت پوشش پیشگیری و غربالگری تنبلی چشم قرار می‌گیرند گفت: سال گذشته 3.3 میلیون کودک تحت پوشش پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور از شناسایی کودکانی که به بیماری تنبلی چشم دچار هستند خبر داد و بیان کرد: با اجرای خوب برنامه غربالگری 15 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در کشور شناسایی و برای درمان به متخصصان و چشم پزشکان معرفی شدند.

رفیعی با بیان اینکه کودکان بی بضاعت رایگان درمان می‌شوند گفت: کودکانیکه دچار بیماری تنبلی چشم هستند و نیاز به جراحی دارد با معرفی بهزیستی رایگان درمان می‌شوند.

 

وی به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سازمان بهزیستی پرداخت و خاطرنشان کرد: این طرح در همه استان‌ها اجراء می‌شود و برخی نقاط به صورت 100 درصدی تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار دارند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج گفت: این طرح از سال 1393 به صورت آزمایشی اجرا و در سال 1395 توسعه یافت.

 

رفیعی کاهش معلولیت در جامعه را از اهداف مهم اجرای آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج دانست و  افزود: این طرح امسال به صورت قانونی درآمده و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج اجباری است.

وی با اشاره به توجه بهزیستی به برنامه شناسایی آسیب‌ها و پیشگیری از آنها  اظهارداشت: دولت برنامه‌های مناسبی برای پیشگیری از معلولیت‌ها اجرایی کرده که موفقیت این برنامه‌ها در گرو آگاهی بخشی و همراهی خانواده‌هاست.

رئیس بهزیستی شهرستان دیر نیز با بیان اینکه مرکز غربالگری شنوایی نوزادان زیر نظر بهزیستی راه اندازی شده افزود: این پروژه و مرکز با اعتبار یک میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

 

محمد کرمی با اشاره به راه‌اندازی این مرکز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان در بیمارستان دیر گفت: مجوز اولیه مرکز کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان صادر شده است که امسال راه اندازی می‌شود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار