173342
۰۷ شهریور ۱۳۹۷

حضور پر رنگ اداره کل حفاظت محیط زیست در نمایشگاه مادر، کودک و نوجوان

همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی مادر، کودک و نوجوان در بیرجند، غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نيز در این نمایشگاه برپا شد.

به گزارش کودک پرس ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی برشمرده است،گفت:ضرورت این مسئله و قانون بر هیچ کس پوشیده نیست و فرهنگ،عامل تعیین کننده رفتارهای افراد در یک جامعه است و رفتارهای زیست محیطی تک تک افراد نشأت گرفته از این عامل مهم است بنابراین رسیدگی به آن وظیفه همه ما است.

وی افزود:در این میان بهترین گروه جامعه برای آموزش مسائل زیست محیطی ، کودکان و نوجوانان هستند و اینکه اگر بخواهیم به مسئله محیط زیست بیاندیشیم باید برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

اکبری گفت:آموزش‌های زیست محیطی زمانی تبدیل به رفتار خواهد شد که در نهاد کودکان و نوجوانان  به صورت عمیق نهادینه و تبدیل به باور شود بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور در نمایشگاه تخصصی مادر ،کودک و نوجوان فرصت را غنیمت شمرده و در راستای آموزش های زیست محیطی تلاش می کند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود:در غرفه حفاظت محیط زیست استان که در این نمایشگاه برپا شده ضمن به نمایش گذاشتن تابلو عکس از حیات وحش استان و نمونه های تاکسیدرمی از گونه های جانوری ، نمایش فیلم های آموزشی زیست محیطی ، ایستگاه نقاشی ، ایستگاه کتابخوانی ، ساخت کاردستی از مواد بازیافتی و دور ریختنی  از دیگر جذابیت های اين غرفه است.

 

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند از پنجم تا نهم شهریورماه از ساعت 17 الی 22 با مراجعه به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند واقع در خیابات غفاری از این نمایشگاه بازدید نمایند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار