موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
173264
۰۶ شهریور ۱۳۹۷
سلجوقی تأکید کرد:

اهمیت پاسداشت کودک از محتوای دیجیتال نامناسب و نقش والدین

مشاور و نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بر اهمیت نظارت و تولید محتوای دیجیتال برای کودکان تأکید کرد.

به گزارش کودک پرس ،خسرو سلجوقی، مشاور و نماینده وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با اشاره اهمیت بخش کودک این نمایشگاه اظهار کرد: محور اصلی ما در این بخش شناخت مخاطب و تولید محتوا برای آن‌ها است؛ در این راستا یک گروه هدف ما تولید کنندگان محتوای کودک و گروه دیگر مخاطبان عمومی هستند.

وی افزود: ما بر این اعتقاد هستیم که باید محتوای مناسب را تولید کرده و در اختیار کودک قرار داد، این محتوا را باید بخش خصوصی خود تولید کرده و اقتصادی بفروشد، متأسفتانه میزان هزینه‌ای که جامعه ایرانی برای آموزش هزینه می‌کند بسیار کم است؛ ما هنوز برای آموزش هزینه‌ای نمی‌کنیم و اگر جامعه آگاه باشد می‌تواند قسمتی از هزینه‌اش را در این بخش سرمایه‌گذاری کرده تا این بخش هم فعال باشد.
سلجوقی بیان کرد: کسانی که الان اپراتور کودک را راه اندازی کرده‌اند به این موضوع پی برده و این بازار را شناسایی کرده و امیدواریم که در شش ماه دوم سال خدمات و محتوای مناسبی را برای کودک داشته باشیم.
مشاور وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اهمیت پاسداشت کودک از محتوای دیجیتال نامناسب و نقش والدین عنوان کرد: در مورد رسانه مرتبط با کودک به ویژه رسانه‌های دیجیتال ما باید کاملا هوشیار باشیم، آمریکایی که این همه ادعای آزادی دارد که برای کودک آزادی را نداشته و آن‌ها را از قانون آزادی مطبوعات مستثنی کرده است. پیش از هر رسانه‌ای، والدین مسئول بوده و حتی اگر کودکی به وبگاهی مراجعه کند حتی قانون سلب حضانت را برای آن‌ها پیش‌بینی کرده است.
وی ادامه داد: مدیران مدارس و کتابدار‌ها نیز در قوانین آمریکایی مسئول مواجهه کودک با رسانه به ویژه وبگاه‌ها هستند، باید به گونه‌ای مدیریت کنند که کودک به هر وبگاهی مراجعه نکند و در غیر این صورت جرائم سختی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
سلجوقی عنوان کرد: ما نیز در ایران باید قوانین خاصی برای این موضوع داشته باشیم و بتوانیم هم رسانه هم اپراتور و هم محتوای مخصوص کودک داشته باشیم و از سوی دیگر والدین، مربیان و مدیران مدارس در راستا کاملا آگاهی و مسئولیت مواجهه کودک با وبگاه‌های اینترنتی را داشته باشند.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار