173203
۰۶ شهریور ۱۳۹۷
مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

برنامه‌ریزی برای پرداخت حق مهدکودک به فرهنگیان

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: حق مهدکودک به زنان فرهنگی داده شود تصریح کرد:باید سازمان برنامه تامین بودجه کند.

به گزارش کودک پرس ، فرح ناز مینایی پور، مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش درنشست خبری که در حاشیه نمایشگاه «دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش» که به مناسبت هفته ی دولت در دبیرستان البرز برگزار شد گفت: برای اولین بار گردهمایی مدیران زن کشور را برگزار کردیم.
وی افزود: کارگاه های مهارت های گفتگو را برای زنان برگزار کرده ایم که تا سال آینده هم ادامه دارد.
مینایی پور با اشاره به تحکیم خانواده گفت: سلسه نشست های زنان فرهنگی برای تحکیم بنیان خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح بشرا آموزش بلوغ دختران است گفت: کتابی با عنوان “آموزش بلوغ دختران” تهیه و به استان ها ارسال شده است.
مینایی پور تصریح کرد: به صورت ویژه طرح بشرا در مدارس شبانه روزی اجرا می شود. این طرح در دوره هفتم اجرا می شد  که از سوی استان ها درخواست شد تا در پایه ششم اجرا شود. بسته های بهداشتی به مناطق محروم و مدارس شبانه روزی ارسال می شود.

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از کارهای پیشنهادی ما، ساخت سرود ویژه دختران است. از تیمی که سرود ملی را ساخته اند، خواسته ایم تا سرودی ویژه دختران ساخته شود.
وی با بیان اینکه در حوزه غربالگری بیماری های خاص زنان،  مکاتبه ای با وزارت ارشاد داشته ایم گفت: برای 500 هزار زن فرهنگی این طرح اجرا می شود.

مینایی پور با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا حق مهد کودک به زنان فرهنگی داده شود تصریح کرد:باید سازمان برنامه تامین بودجه کند. همچنین؛ موافقت وزیر را گرفته‌ایم تا زنان در ادارات بتوانند سه ساعت در هفته از زمان خود را به حضور در باشگاه‌های ورزشی اختصاص دهند.

مدیرکل امور زنان  وزارت  آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های ما مربوط به زنان سرپرست خانوار است بیان کرد: اردوهای آموزشی برای این گروه برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه زنان سرپرست یک پدیده اجتماعی هستند گفت: همه دستگاه‌ها درگیر آن هستند و باید بر حسب ماموریت های خود وارد این حیطه شوند. ما هم به اندازه وسع و بودجه خود ورود می‌کنیم.

مینایی پور بیان کرد: هنگامی که هم تسهیلات ویژه درنظر گرفته می‌شود رایزنی می‌کنیم تا آنها به صورت ویژه دارای سهم و اولویت باشند.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار