موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
173039
۰۵ شهریور ۱۳۹۷
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی:

بازگرداندن ۶۰۰ میلیون تومان شهریه اضافی به خانواده‌ها

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: در راستای قانون دائمی شوراهای آموزش و پرورش، این شوراها تشکیل می‌شود و به دلیل حضور استانداران، ۱۶ دستگاه و نماینده اولیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌‌.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری هفته دولت که در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در یک ساله اخیر که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، به سه هدف در این راستا اشاره کرد و گفت: «تحرک بخشی به شوراها و مشارکت همه دستگاه‌ها»، «تقویت نقش شوراها در برنامه ریزی توسعه و جلب مشارکت مردم و دستگاه‌ها» و «کیفیت بخشی به مدارس هیأت امنایی»  ۳ هدف ما بوده است.

زینی‌وند به هدف اول اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت تمرکززدایی از حوزه ستاد به صف است و در این راستا حداقل یک جلسه شوراهای آموزش و پرورش در ۶ ماهه دوم سال قبل برگزار شده است.

وی افزود: در این راستا در بحث شوراهای آموزش و پرورش، قوانینی که نیاز به دستورالعمل داشت تدوین شد یا دستورالعمل‌هایی که نیاز به بازنگری داشت، بازنگری شدند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش به آموزش اعضا و توانمندسازی آنان در شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پژوهشی در راستا تحقق مفاد قانون شوراهای آموزش و پرورش و مطالبه گری از دستگاه‌ها در دست انجام است.

وی مواجهه سلیقه‌ای با مشارکت‌ها و شوراهای دانش‌آموزی را از مشکلات ذکر کرد و افزود: تدوین نظام جامع مشارکت می‌تواند این موضوع را ساماندهی کند.

 

زینی‌وند در خصوص آموزش و پرورش مناطق مرزی و توجه به این بخش گفت: آیین‌نامه آن تدوین شد و در مرحله نهایی تصویب است و در صورت تصویب همه نهادها که مسئولیت دارند، باید مسئولیت خود ایفا کنند.

وی درباره مدارس هیأت امنایی اظهار کرد: مدارس هیأت امنایی یک شیوه مدیریتی است و مدارس خاص نیست بلکه استفاده از کمک‌های مردم در اداره مدارس است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی افزود:  کیفیت آموزشی و پرورشی و رتبه‌بندی مدارس هیأت امنایی در دستور کار است.

 

وی در خصوص نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: در تهران ۳۲ مدرسه مکلف به استرداد شهریه شدند و ۶۰۰ میلیون استرداد شهریه انجام شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار