172064
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد:

حضور بیش از ۱۴۰۰ جوان و نوجوان گلستانی در طرح «نشاط معنوی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از حضور هزار و ۴۷۲ نوجوان و جوان گلستانی در طرح «نشاط معنوی» خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ مربی در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

به گزارش کودک پرس ، طرح اوقات فراغت با عنوان «نشاط معنوی» چند سالی است توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در استان گلستان اجرا می شود که این طرح در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعالیت دارد.

این طرح بعد از دو ماه فعالیت بعد از ظهر دوشنبه در امامزاده طیب(علیه‌السلام) قرن آباد با حضور مسئولان به کار خود در گلستان پایان داد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در حاشیه اختتامیه طرح «نشاط معنوی» اظهار کرد: طرح «نشاط معنوی» که به منظور غنی سازی طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعالیت می کند در ۲۹ بقعه سراسر استان اجرایی شد.

وی از حضور هزار و ۴۷۲ نوجوان و جوان گلستانی در این طرح خبر داد و افزود: در این طرح ۶۶ کلاس فرهنگی، هنری، ورزشی و دیگر آموزش هایی که لازم بود اجرا شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بیش از ۶۰ مربی خواهر و برادر با مهارت های مختلف در اجرای این طرح با اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان همکاری داشتند.

 

 

وی افزود: از این تعداد مربی ۲۶ نفر مبلغ بودند که ۱۱ نفر از حوزه علمیه قم اعزام شده و مابقی از فضلای استان گلستان بودند.

سلیمانی فرد استقبال خوب جوانان و نوجوانان گلستانی را از ویژگی های طرح نشاط معنوی دانست و اظهار کرد: این طرح به صورت رایگان به مدت ۴۵ روز در استان برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این طرح در کنار امامزادگان بتوانیم مهارت های زندگی و سبک زندگی را همراه با معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) از دوران نوجوانی و جوانی به نسل جوان خود بیاموزیم و سهم شایانی در غنی سازی اوقات فراغت برای آن ها داشته باشیم.

روند چالش های اجتماعی در گلستان نگران کننده است

در ادامه عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان که در این برنامه حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر روند چالش های اجتماعی در گلستان را نگران کننده دانست و اظهار کرد: اکنون مطابق اخباری که در این خصوص وجود دارد شرایط برای مدیران مسئول هشدار دهنده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نسل نوجوان و جوان بیش از هر گروه سنی دیگر در معرض خطر هستند، افزود: به همین منظور مطابق ابلاغ های وزارت کشور استانداری گلستان برای ایجاد برنامه های شاد برای نسل نوجوان و جوان به همه دستگاه ها و سازمان ها تاکید جدی داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: طرح اوقات فراغت صرفا مختص فصل تابستان نیست بلکه باید برای اجرای این برنامه در طول سال برنامه ریزی کرد که این می تواند راه گشایی برای برون رفت از چالش باشد.

 

 

 

وی یادآور شد: تمام دستگاه و سازمان ها برای طرح اوقات فراغت و نشاط اجتماعی مکلف هستند برنامه ریزی دقیق داشته باشند که برخی از دستگاه در برگزاری این طرح نقش کلیدی و محوری برعهده دارند و بخشی از دستگاه ها هم نقش همراهی را دارند که در این راه باید همه باهم همراه و همسو شویم.

 

چراغعلی اظهار کرد: حمایت از سازمان های مردم نهاد و دستگاه هایی که در اجرای طرح اوقات فراغت مسئولیت دارند در اولیت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با برنامه ریزی هایی که انجام شد حمایت از کودکان کار، کودکان خیابانی و زنان سرپرست خانوار در اولیت کاری ما قرار گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: امسال با توجهاتی که دولت و وزارت کشور به استان گلستان داشته اند امید است بتوانیم از شهریور ماه موج جدیدی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، اوقات فراغت، ارتقا سطح صلابت اجتماعی و صلابت روان را در استان آغاز کنیم.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار