17155
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

اعلام آمادگی استانداری کرمان برای پایه گذاری جایزه هوشنگ مرادی کرمانی

دیرکل اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: به نمایندگی از استاندار کرمان در زمینه ایجاد جایزه مرادی کرمانی برای آثار برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان با تأکید بر فرهنگ بومی، آمادگی داریم.

به گزارش کودک پرس، زهرا موسی پور، مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان، امروز(۱۱ اردیبهشت)در اختتامیه جشنواره استانی کتابخوانی یار مهربان، برگزاری این جشنواره در جهت آشتی مردم با کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر روزی بتوانیم ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی را احیا کنیم شاید بزرگترین کار در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است و این مقدور است.

 

وی با اشاره به رونمائی از ۱۱ اثر تألیف دانش آموزان استان کرمان اظهار داشت: اگر چه نقش دختران در این عرصه پر رنگ تر بود و  پیام آن، حضورِ گسترده در مدیریت اجتماع خواهد بود اما امیدوارم سال آینده به همان اندازه، پسران نویسنده و ارزشمند هم در این عرصه حضور داشته باشند.

 

موسی پور این موفقیت را حاصل همراهی مدیران فعال و والدین آگاه با این دانش آموزان دانست و افزود: به نمایندگی از استاندار فرهنگ دوست کرمان آمادگی داریم با همکاری دستگاه های فرهنگی در زمینه ایجاد جایزه مرادی کرمانی برای آثار برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان با تأکید بر فرهنگ بومی سالانه برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر امروز مقام هوشنگ مردای کرمانی را ارزش می گذاریم؛ تجلیل از مقام علم و دانش است و ما در برابر علم خاشع هستیم که «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ…» گرچه امضا گرفتن از هوشنگ مرادی کرمانی با ارزش است اما به جای اینکه کتاب ها را زینت بخش این امضاء کنیم، فهم و انسانیت و مردم داری هوشنگ مرادی کرمانی را زینت بخش اخلاق و رفتارمان کنیم و این با خواندن آثار او عملی است.

 

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان تأکید کرد: ما چاره ای جزء این نداریم که به فرهنگ اصیل خود و تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی که غنی ترین تمدن است اما امروز کمی با آن غریب شدیم، برگردیم؛ امروز درگیر چاله ای به نام فضای مجازی شدیم و سرانه مطالعه به نحو فاحشی پایین است.

 

وی تصریح کرد: اگر بناست کودکان ما صاحب مهارت های زندگی باشند و انسان های سالم و شایسته و دارای قدرت تخیل و تفکر باشند باید به کتاب رجوع کنیم و کتاب جای خود را {در زندگی و خانواده} باز کند.
منبع : شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار