169352
۱۴ مرداد ۱۳۹۷
یک سازمان بین‌المللی:

روزانه ۳ هزار کودک یمنی از بندر الحدیده فرار می‌کنند

گروه امدادرسان بین‌المللی ‘نجات کودکان’ اعلام کرد که همزمان با تشدید درگیری‌ها روزانه حدود سه هزار کودک یمنی از بندر الحدیده فرار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، این گروه امداد رسان بین المللی اعلام کرد که شش هزار و 238 نفر که نیمی از آنها کودک هستند، در بحبوحه تشدید درگیری ها میان نیروهای ائتلاف تحت ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روزانه از بندر الحدیده فرار می کنند، اما سفر آنها برای یافتن مناطق امن تر پرمخاطره است.

این سازمان بین المللی از طرف های درگیر در یمن خواست به اقدامات صلح طلبانه سازمان ملل بپیوندند.
به گزارش ایرنا، ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از چهارشنبه (23خرداد سال جاری) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار