موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
236392
۱۶ تیر ۱۴۰۰

سازمان ملل:3 میلیون کودک زیر5 سال در سودان از سوء تغذیه رنج می‌برند

به گزارش کودک پرس ، «سجی عبدالله» معاون نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در سودان گفت که حدود سه میلیون کودک زیر پنج سال در سودان از سوء تغذیه رنج می‌برند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی سودان(سونا) افزود که تخمین زده می‌شود ۵۷۰ هزار نفر از این کودکان از سوء تغذیه حاد شدید […]

به گزارش کودک پرس ، «سجی عبدالله» معاون نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در سودان گفت که حدود سه میلیون کودک زیر پنج سال در سودان از سوء تغذیه رنج می‌برند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی سودان(سونا) افزود که تخمین زده می‌شود ۵۷۰ هزار نفر از این کودکان از سوء تغذیه حاد شدید رنج می‌برند.

سجی عبدالله این اظهارات را پس از بازدید هیات مشترکی از آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده، برنامه جهانی غذا و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از ایالت البحر الاحمر سودان بیان داشت.

این کمیته برای استقبال از کشتی‌های حامل ذرت و گندم که با حمایت مالی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده به سودان ارسال شده است، به آنجا رفت.

سجی عبدالله گفت که شیوع کودکان کم وزن در سودان بالاترین میزان در جهان است. سوء تغذیه باعث تشدید بیماری و مرگ و میر می‌شود و به رشد کم و ضعف سیستم ایمنی کمک می‌کند.

وی توضیح داد که برنامه‌های یونیسف برای کودکان در سودان از طریق ارائه خدمات به میلیون‌ها کودک از جمله آوارگان ادامه دارد که از جمله آن فعالیت‌های نجات بخش در زمینه‌های بهداشت، تغذیه، آب، بهداشت محیط ، بهداشت و حفاظت از کودکان است.

ایالت متحده در حالی مدعی ارائه کمک‌های بشردوستانه به سودان است که از سال ۱۹۹۷ این کشور را به اتهام حمایت از گروه‌های افراط گرای مسلح، در تحریم تجاری نگاه داشته است.

جنگ داخلی در سودان و درگیری‌های قومی قبیله‌ای در این کشور خود نیز از عوامل بحران وضعیت معیشت و سلامت در بخشی از مناطق این کشور بوده است.

سودان سومین کشور بزرگ در آفریقا و کشوری در شمال آفریقا است که با مصر در شمال، دریای سرخ، اریتره و اتیوپی در شرق،‌ سودان جنوبی در جنوب، جمهوری آفریقای مرکزی در جنوب غربی، چاد در غرب و لیبی در شمال غربی مرز مشترک دارد.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار